innan höstkylan kom på riktigt

innan höstkylan kom på riktigt

Förra lördagen mötte jag upp Maria utanför Chez Madame för att äta brunch! 

innan höstkylan kom på riktigtinnan höstkylan kom på riktigt

Vi fick in en supertjusig ställning med massa godsaker. 

innan höstkylan kom på riktigt
innan höstkylan kom på riktigt

Maria åt scones och smoothie, och jag högg in på fattiga riddare och den ljuvliga tallriken med yoghurt, granola och bär. Tydligen ville ögat mer än magen eftersom jag också beställde en surdegsbulle som jag definitivt inte orkade äta, så den fick följa med i väskan för mellis senare. Och så drack vi kaffe såklart. 

innan höstkylan kom på riktigtinnan höstkylan kom på riktigt

Mitt finfina brunchsällskap! 

innan höstkylan kom på riktigtinnan höstkylan kom på riktigt

Så himla tjusigt och härligt ställe, dit vill jag gå igen. 

innan höstkylan kom på riktigt

Efter någon timme hoppade vi på cyklarna och åkte förbi en solros. Kändes lämpligt eftersom enligt Maria var det den sista sommardagen. Vilket jag var skeptisk emot men fick tyvärr hålla med dagen efter när de kalla höstvindarna var ett faktum. 

innan höstkylan kom på riktigt

Sedan gick vi i massa affärer, bland annat en butik inne på triangeln som jag helt har missat som hade helt sjukt fina inredningssaker. Här kommer en bildbomb: 

innan höstkylan kom på riktigtinnan höstkylan kom på riktigt

Så jäkla fint med guldbestick. Köpte för övrigt en vit ljuskopp (eller vad det kallas) med svart mönster på som syns i denna bilden. 

innan höstkylan kom på riktigtinnan höstkylan kom på riktigtinnan höstkylan kom på riktigt

Blev lite kär i dessa diamanterna. Kanske skulle en slå till? Vore ju hemskt fint med lite diamanter hemma. 

innan höstkylan kom på riktigtinnan höstkylan kom på riktigt

Och så köpte jag en liten stjärnljusstake också. 

innan höstkylan kom på riktigt

Mycket fin butik. Tänkte hela tiden att min mamma skulle älska den så jag får nog ta med henne dit snart. 

innan höstkylan kom på riktigt

Nästa stopp var en blomsteraffär på möllan. Jag köpte en lila prydnadskål i en lerkruka, som tyvärr inte alls trivs i min lägenhet med på tok för lite ljus (herregud vad jag längtar efter en balkong). 

innan höstkylan kom på riktigtinnan höstkylan kom på riktigtinnan höstkylan kom på riktigtinnan höstkylan kom på riktigt

Älskar blomsteraffärer, och kanske särskilt på lördagar. 

innan höstkylan kom på riktigtinnan höstkylan kom på riktigt
 
Sista stoppet blev på Beyond Retro där jag köpte världens mysigaste kofta och sedan skiljdes vi åt efter en fantastisk lördag på stan! 

Kommentarer
Postat av: Lina

Ingen update på länge nu! Vad händer?! Kom tillbaka!!!!! Vi saknar dig :)

2014-10-02 @ 17:21:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0