några tips från en sjukling.

Jag är fortfarande sjuk vilket känns superdeppigt. En hel vecka av misär. Det blir lite bättre varje dag men denna hostan knäcker snart mig. Nåväl, kanske gör ett regeringsbyte mig frisk (hoppas så innerligt på det)! Sedan måndags har jag i princip legat i soffan och har därför hunnit konsumera en hel del film osv som jag tänkte tipsa er om. 
 
 
Tips nummer 1: den romantiska filmen Endless love som handlar om tonårskärlek som är så ofantlig stor. Den var så fin och fick mig att bli lite mer optimistisk till det där med kärlek. 
 
 
 
Tips nummer 2: filmen Labor day med Kate Winslet i ena huvudrollen som handlar om henne och hennes son som en dag blir tvingade att ta med en man hem som precis har rymt från fängelset. Från början ska mannen bara stanna till samma kväll, men det slutar med att han stannar längre än så och ja, ni kan ju gissa hur det utvecklar sig. Oväntat bra film! 
 
 
Tips nummer 3: dokumentären Linda Pira - som du inte visste om som är ett ihopklipp av serien om Linda Pira som sändes av Svtplay och PSL. Handlar om Linda Pira under våren 2013 när hon var höggravid med sina tvillingar och om hennes genombrott inom musiken. Finns på svtplay!
 
 
Tips nummer 4: ÄNTLIGEN har Hello Saferide släppt sitt nya album The Fox, The Haunter and Hello saferide. Jag har bara lyssnat igenom hela albumet någon gång men det är precis så vackert, mysigt och hjärtskärande som vanligt. Finns på spotify och är ett utmärkt höstsoundtrack! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0