Paris, torsdagen och fredagen.

Paris!

Här kommer sista inlägget om Paris! Torsdagen började med att vi åkte till Place d'Aligre för att gå på marknaden som är där. 

Paris!
Paris!
Paris!
Paris!

Där var det fullt av frukt, grönsaker och blommor. Måste vara en dröm för den som bor där. 

Paris!
Paris!

Det fanns också en loppmarknad i anslutning. 

Paris!
Paris!

Fin tavla. 

Paris!
Paris!
Paris!
Paris!

Detta är ju det bästa. 

Paris!
Paris!

Blommor <3

Paris!

När vi blev hungriga åkte vi till La Favorite för att äta lunch! 

Paris!
Paris!
Paris!

Vi beställde in öl och rosé.

Paris!
Paris!

Så himla fint därinne. 

Paris!

Maria åt detta goda. 

Paris!

Och jag åt en svingod hamburgare. En av mina nya favoritrestauranger! 

Paris!

Sedan åkte vi vidare. 

Paris!
Paris!
Paris!
Paris!

Efter att ha gått i massa affärer gick vi in på Ladurée och köpte varsin låda med macarons och sedan åkte vi tillbaka till hotellet igen. 

Paris!
Paris!

Efter lite vila satte vi oss på balkongen med vinet. 

Paris!
Paris!
Paris!
Paris!
Paris!

Alltså KOLLA denna ljuvliga personen <3

Paris!
Paris!

Dags att gå ut och äta middag. 

Paris!
Paris!
Paris!
Paris!
Paris!

Helvete vad jag älskar Paris. 

Paris!

Vi gick till Nanashi, som låg alldeles i krokarna där vi bodde. Det är det jag älskar med att vi bor på samma ställe varje gång (vissa kanske tycker det är trist, vi älskar det) - stadsdelarna hänger mer och mer ihop och vi hittar bättre för varje gång. 

Paris!

Vi åt vegetariska benton, vilket är japanskt för matlåda. Mycket gott! Efteråt gick vi och satte oss på en uteservering och beställde in ostbricka, det var ju trots allt sista kvällen i Paris och jag har alltid velat äta ostbricka i ostarnas land så det skulle vi såklart göra. 

Paris!

Fredagen skulle bli vår sista dag i staden och vi inledde den med att åka till Trocadero för att hälsa på Eiffeltornet. En tradition vi har fastän vi vet hur tornet ser ut vid det här laget. 

Paris!
Paris!

Efter det åkte vi vidare till Merci och gick först i affären. 

Paris!
Paris!

Sedan åt vi lunch i deras Used book café, jag åt en laxbagel och så drack vi en frisk och syrlig lemonad. Efter det åkte vi hem och det var den fantastiska resan till vår älsklingsstad!
 
Fler inlägg om Paris: 
Paris, tisdagen. 
Paris, onsdagen. 
Min resekategori → Resor och äventyr. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0