ok, amen

Ok, amen
 
I veckan läste jag ut boken Ok, amen skriven av Nina Solomin, vilket var ett boktips av min handledare på praktiken. Boken är en skildring av en grupp ultraortodoxa judar, chassider, i New York dit den svenska journalisten Nina Solomon flyttar för att försöka komma dem in på djupet. Det är inte helt enkelt för henne att närma sig denna gruppen eftersom hon dels är kvinna och för att hon är en sekulariserad jude, men efterhand lär hon känna några individer som berättar om det chassidiska livet. 
 
En väldigt intressant och bra bok! Jag lärde mig massa nya saker och fick en djupare dimension av judendomen. Tänker att den definitivt är läsvärd oavsett om en studerar religion eller inte. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0