vad jag köpte i Stockholm.

stockholmsköp

När jag var i Stockholm i början av året köpte jag några saker för julklappspengar som jag hade fått av fina mormor och morfar <3 

stockholmsköp

House of Rym köpte jag dessa två sakerna. En månbricka. 

stockholmsköpstockholmsköp

Och en gullig kruka. 

stockholmsköp

Svenskt tenn köpte jag detta fantastiskt fina underlägget! På en medföljande lapp står det såhär: "Bless this house of lord we pray, make it safe by night and day". Underlägget ritades av Estrid Ericson som en dörrdekoration avsedd att skydda hemmet från allt ont. Texten kommer från den första raden i en sång skriven 1927 av poteten Helen Taylor och kompositören May Brahe. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0