österlenroadtrip med Maria

Österlenroadtrip med Maria!

Hej! Jag lever! Just nu är jag i Oskarshamn och hänger hemma hos Anna, åker tillbaka till Malmö igen på onsdag. Ligger så extremt efter när det gäller att visa er vad jag har haft för mig den senaste tiden, men det kommer upp på bloggen efterhand. Hursomhelst, hoppas ni har världens finaste sommar! 

Torsdagen den 25 juni åkte jag och Maria med tåget till Tomelilla, lånade bil av mina föräldrar och åkte ut på en österlenroadtrip över dagen! Vi började på Apotekarns i Simrishamn där denna charmiga mopeden står parkerad. 

Österlenroadtrip med Maria!Österlenroadtrip med Maria!

Så mycket fint där. 

Österlenroadtrip med Maria!

Vi gick in i butiken.  

Österlenroadtrip med Maria!

Som hade fantastiskt golv. Tänk ett kök med detta golvet! Eller badrum. Eller vilket rum som helst. 

Österlenroadtrip med Maria!

Snygglampa. 

Österlenroadtrip med Maria!Österlenroadtrip med Maria!

Pelargoner alltså, får inte riktigt nog. 

Österlenroadtrip med Maria!

Apotekarns superfina innergård. 

Österlenroadtrip med Maria!Österlenroadtrip med Maria!Österlenroadtrip med Maria!Österlenroadtrip med Maria!

Vi var hungriga så vi slog oss ned för lunch på Gårdens café & vedugn

Österlenroadtrip med Maria!Österlenroadtrip med Maria!

Kolla vilket gullo till sällskap jag hade <3

Österlenroadtrip med Maria!Österlenroadtrip med Maria!Österlenroadtrip med Maria!

Vi åt en macka med massa gott i och drack kaffe. 

Österlenroadtrip med Maria!Österlenroadtrip med Maria!Österlenroadtrip med Maria!Österlenroadtrip med Maria!

Efteråt gick vi runt och kollade lite till. 

Österlenroadtrip med Maria!Österlenroadtrip med Maria!Österlenroadtrip med Maria!Österlenroadtrip med Maria!Österlenroadtrip med Maria!

Tog tusen bilder. 

Österlenroadtrip med Maria!

Och jag köpte en kudde från Afro Art! Den ska jag visa er inom kort. 

Österlenroadtrip med Maria!

Nästa stopp var En liten bit av medelhavet som ligger i Hammenhög. 

Österlenroadtrip med Maria!Österlenroadtrip med Maria!Österlenroadtrip med Maria!Österlenroadtrip med Maria!Österlenroadtrip med Maria!Österlenroadtrip med Maria!

De har cirka världens finaste trädgård. 

Österlenroadtrip med Maria!Österlenroadtrip med Maria!Österlenroadtrip med Maria!Österlenroadtrip med Maria!Österlenroadtrip med Maria!

Med sinnesjukt vackra blommor. Kanske är blommorna som allra finast när de börjar vissna. 

Österlenroadtrip med Maria!

En liten titt inuti affären också innan vi åkte vidare. 

Österlenroadtrip med Maria!

Marias enda önskemål för dagen (jag planerade allt annat) var att gulla med hästar, så vi stannade till på Bollerup där sådana stod i en hage. 

Österlenroadtrip med Maria!Österlenroadtrip med Maria!

Matade lite. 

Österlenroadtrip med Maria!Österlenroadtrip med Maria!Österlenroadtrip med Maria!Österlenroadtrip med Maria!Österlenroadtrip med Maria!Österlenroadtrip med Maria!Österlenroadtrip med Maria!

Asså kolla vad fina de är. 

Österlenroadtrip med Maria!Österlenroadtrip med Maria!Österlenroadtrip med Maria!

När hästkvoten var fylld åkte vi vidare. Jag åkte till frisören för att klippa mig första gången på ett år och Maria hem till sina föräldrar en stund innan vi åkte till Erikshjälpen för att fynda lite. 

Österlenroadtrip med Maria!Österlenroadtrip med Maria!

När vi gjort det fortsatte vår roadtrip och vi stannade vid ett vallmofält. 

Österlenroadtrip med Maria!

Och tog massa bilder. 

Österlenroadtrip med Maria!Österlenroadtrip med Maria!Österlenroadtrip med Maria!Österlenroadtrip med Maria!Österlenroadtrip med Maria!

Så sjukt drömmigt. 

Österlenroadtrip med Maria!Österlenroadtrip med Maria!

Sedan körde vi till Kafferosteriet för att äta. 

Österlenroadtrip med Maria!Österlenroadtrip med Maria!Österlenroadtrip med Maria!Österlenroadtrip med Maria!Österlenroadtrip med Maria!Österlenroadtrip med Maria!

Så jäkla fint där. 

Österlenroadtrip med Maria!

Bästa middagssällskapet. 

Österlenroadtrip med Maria!

Vi beställde in pizza som var vansinnigt god. 

Österlenroadtrip med Maria!Österlenroadtrip med Maria!Österlenroadtrip med Maria!Österlenroadtrip med Maria!Österlenroadtrip med Maria!

Och tog några fler bilder på blommor innan vi körde tillbaka till Tomelilla igen efter en superfin dag. 

Förresten! Jag har skapat en ny kategori som heter österlen. Ska gå tillbaka i arkivet och lägga alla inlägg som handlar om österlen i den kategorin så att det blir enkelt att hitta ifall ni vill få tips på vad en kan göra där osv! Är det någon annan kategori ni önskar fanns här? Hojta isåfall så fixar jag det! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0