Brunch på Mormors Bageri, Nils Dardel på Moderna Muséet och Hello Saferide på Palladium.

världens bästa lördag!världens bästa lördag!

För två lördagar sedan inleddes helgen med brunch på mormors bageri tillsammans med...

världens bästa lördag!

... Maria och Linnea! Efteråt cyklade vi till Moderna Muséet för att se Nils Dardels utställning. 

 
Jag ska inte låtsas om att jag kan särskilt mycket om konst, men jag blev positivt överraskad av hans verk. Många var väldigt lekfulla och härliga, med varma färger och kändes som en sagovärld. Väldigt häftigt att få se hur hans verk utvecklades genom åren, hur hans stil ändrades beroende på vad som hände i hans liv och så. Efteråt hängde vi en stund i shopen innan det var dags att gå vidare. 

världens bästa lördag!världens bästa lördag!världens bästa lördag!
världens bästa lördag!världens bästa lördag!världens bästa lördag!världens bästa lördag!

Så himla fin byggnad. 

världens bästa lördag!världens bästa lördag!

Efter att ha gått i lite affärer satte vi oss på en trappa vid kanalen för att äta frozen yoghurt. 

världens bästa lördag!världens bästa lördag!

Sedan cyklade jag hem, bytte om till min nyköpta kimono (!) och satte på läppstift och klackar innan det var dags att gå hemifrån igen. 

världens bästa lördag!världens bästa lördag!
 
Kände mig fin. 

 
Mötte upp Maria och Linnea igen för ett glas bubbel innan vi såg Hello Saferide på Palladium! Alltså, det var så fantastiskt bra och jag hade gåshud redan under första låten. Briljanta Annika Norlin som är den bästa textförfattaren och härligaste personen everrr. 
 
Så avslutade vi världens bästa lördag med att åka hem till Linnea för att dricka lite mer vin och spela spel. Dessa två personerna som jag fick hänga en hel dag med alltså, så blessed. <3

Kommentarer
Postat av: maria

<3

2015-03-14 @ 09:04:17
URL: http://mariao.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0