lördagsbrunch med Maria, Linnea och Anne.

lördagsbrunch med Maria, Linnea och Anne!

För exakt en vecka sedan dukade jag fram den, enligt mig själv, perfekta lördagsbrunchen! 

lördagsbrunch med Maria, Linnea och Anne!

Som innehöll ost, kaffe, mangosmoothie, pannkakor... 

lördagsbrunch med Maria, Linnea och Anne!lördagsbrunch med Maria, Linnea och Anne!

... kokta ägg, apelsinjuice, brieost, färska hallon, frallor, honungsmelon och så vidare. 

lördagsbrunch med Maria, Linnea och Anne!lördagsbrunch med Maria, Linnea och Anne!

På morgonpromenaden med Alice plockade jag några körsbärsblommor och dekorerade bordet med. 

lördagsbrunch med Maria, Linnea och Anne!

Olika toppings till pannkakorna och smoothien. 

lördagsbrunch med Maria, Linnea och Anne!

Det var knökafullt av goda saker. 

lördagsbrunch med Maria, Linnea och Anne!

Vid elva kom brunchgästerna! 

lördagsbrunch med Maria, Linnea och Anne!

Maria. 

lördagsbrunch med Maria, Linnea och Anne!

Linnea. 

lördagsbrunch med Maria, Linnea och Anne!

Och Anne. 

lördagsbrunch med Maria, Linnea och Anne!lördagsbrunch med Maria, Linnea och Anne!

När vi hade ätit tills vi storknade läste Maria högt ur tio lektioner i matlagning av Lotta Lundgren och sedan cyklade vi till Oasen för att köpa massa växter och krukor. Spenderade säkert en timme därinne, ljuvligt. På kvällen cyklade jag och Alice hem till Maria och så drack vi rödvin, åt pizza och spelade besserwisser till klockan två på natten! Det kallar jag en världsbra lördag. 

Kommentarer
Postat av: ISA

synen av de där pannkisarna får mig att vilja våldsgästa dig för brunch imorgon ;))

Svar: haha, ja de var sjukt goda!
Sandra Berg

2015-05-16 @ 19:19:15
URL: http://isabyl.devote.se
Postat av: joanna

Sandra! Det ser otroligt gott ut! Wow :)))
Du ... jag får alltså aldrig till mina pannkakor så goda som ni gör i Sverige och dina ser ju extra-fantastiska ut, om du någon dag orkar så skulle jag bli superglad om du kunde lägga upp recept på de? Det kanske låter dumt, jag vet hur pannkakor lagas men ja som sagt, mina blir aldrig lika goda. Det kanske finns något tipps helt enkelt?! Hur som helst, tack för att du delar med dig av dina vackra bild! Tack :)

Svar: Hej Joanna! Haha, vad fint! Här kommer receptet:
- 3 ägg
- 6 dl mjölk
- 2,5 dl vetemjöl
- 0,5 tsk salt

Gör såhär: Vispa ihop ägg och hälften av mjölken i en skål. Tillsätt mjöl och salt. Vispa till smeten är jämn och blanda i resten av mjölken.

Vet inte om jag har några supertips, men det jag tänker på är att 1. Börja med högsta värmen på spisen, häll i smet och sänk sedan till medelvärme. 2. Ta en klick smör innan du häller i smet, varje gång, för att inte bränna pannkakorna. 3. Använd en lite mindre stekpanna för att det ska bli lättare att vända dem (och så orkar man fler ;)). 4. Ha tålamod! Det tar tid för varje pannkaka, men jag tänker att det är bättre att ha det på medelvärme och låta det ta tid, än att de bränns om man stressar på för hög värme. 5. Tydligen ska det vara extra bra att låta smeten stå i kylskåpet någon timme innan man steker också, kanske till och med natten innan!

Hoppas du tycker tipsen är användbara! :)
Sandra Berg

2015-05-20 @ 12:03:56
Postat av: joanna

Åh uii tack så himla mycket! Jag ska testa imorgon! Tack! :)))

Svar: Härligt! Hojta om hur det gick sen! :)
Sandra Berg

2015-05-20 @ 16:49:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0