tre gånger femton

 
3 saker jag ser fram emot
☞ flytten nästa vecka och att inte bo i en skokartong längre
☞ julen
☞ att åka till New York med Maria 

3 saker jag fasar för
att jag inte ska bli klar med min hemtenta senast fredag
att rasism blir mer normaliserat
☞ bristen av tid

3 saker jag gillar
pannkakor
sovmornar
hundpussar
 
3 saker jag inte gillar
att bli kittlad
att inte bli förstådd
patriarkatet

3 saker jag vill
leva fullt ut
bli och vara en bra lärare
skaffa en kompis till Alice

3 saker jag borde
skriva hemtenta istället för denna listan
flyttpacka
adressändra

3 saker jag kan
laga god mat
komma på bra presenter 
romantisera saker

3 saker jag inte kan
planera långsiktigt och fullfölja det
fokusera mer än i 45 minuter 
gå ner i spagat

3 saker jag har på hjärnan
Katrin Zytomierskas märkliga medverkan i efter tio i måndags
Håkan Hellström ft. Veronika Maggio - Kärlek är ett brev skickat tusen gånger (live)
 hyllsystem

3 saker jag pratar om ofta
 djur och framförallt hundar, fin sak: när jag går ute med Maria och säger "gullig hund!" tusen gånger och hon låtsas bry sig <3
☞ mitt nya hem
framtiden

3 saker jag önskar mig
att få vara frisk större delen av mitt liv
att någon gång ha en familj och bo i ett hus
balans i kropp och själ

3 saker jag blir lugn av
listor
planering
mer ensamhet än träffa folk 

3 saker jag blir stressad av
förseningar
missade samtal
när jag glömmer saker (ofta) och kommer på dem när jag redan är stressad

3 saker jag ska göra i veckan
passa min brors hund som har skadat benet
packa ner mitt hem i flyttlådor
bada i mina föräldrars badkar minst en gång till innan jag åker hem 

3 saker jag gjort det senaste
sett filmen Svenskjävel (mer om den i nästa podd)
gått upp halv sex på morgonen flera dagar
läst Frankenstein av Mary Shelley

Lista från Hejregina + Julia och bildkällor via pinterest

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0