en liten tävling om kärlek (tävlingen är avslutad!)



Nu är det dags för bloggens allra första tävling! Det handlar om en av de finaste böckerna jag någonsin läst, Skeppsbrott utav författaren Dan Rhodes. Boken innehåller 101 historier som alla handlar om flickvänner och kärlek. Jag log igenom varje liten novell och blev alldeles varm i hjärtat. Vissa är knäppa och absurda, vissa är sorgliga, roliga och vissa är bara så gulliga att man vill dö lite grann. Bland annat Sandra Beijer/niotillfem har tipsat om den i sin blogg (om ni söker i hennes arkiv).

För att vinna denna fantastiska bok ska man lämna en kommentar i detta inlägget där man tipsar mig om något fint som handlar om kärlek. Det kan vara en låt som får ens hjärta att klappa lite häftigare, en film man älskar, en bild, en blogg, en bok, ett citat - vad som helst, bara det handlar om kärlek. Bästa tipset vinner och vill man ha extra stor chans att vinna kan man tipsa om tävlingen på sin blogg (glöm då inte att länka hit och berätta att ni har gjort det)! Tävlingen avslutas på onsdag (14/4) klockan 21:00, lycka till!

(obs! glöm inte att skriva er mejladress i kommentaren, så att jag kan kontakta den som vinner.)



två av mina favoriter.

Kommentarer
Postat av: erica

Cigarettes And Chocolate Milk - Rufus Wainwright. Den gör att mitt hjärta klappar lite häftigare eftersom den påminner mig om en speciell person.

2010-04-11 @ 21:05:22
URL: http://midnattsgator.devote.se
Postat av: Christine

Malmö - Mitt hjärtas Malmö. Mitt hjärta slår några slag för fort när 176:an närmar sig avfarten som leder till Värnhemstorget. Jag ler alltid när jag stiger av på min hållplats, och även om det regnar ute - kan man inte se en liten tendens till solstråle där uppe vid den högra byggnaden?



Malmö är staden som har sammanstrålat mig med några av de finaste vännerna som du kan finna på denna jord - i mitt tycke.



I Malmö bildade nitton stolta herrar världens finaste fotbollsförening - Malmö FF. Klubben som har en så pass stor plats i mitt hjärta att jag andas fotboll, jag lever med passionen och mitt humör styrs efter prestationerna på fotbollsplanen.



Jag säger inte att Malmö är den bästa och mest fantastiska stad på jorden - men det är definitivt staden som har störst plats i mitt hjärta och staden jag alltid kommer att längta tillbaka till.

2010-04-11 @ 21:51:48
URL: http://qusans.blogg.se/
Postat av: tomatey

inleder detta med att säga att jag INTE vill vinna boken! jag vill bara säga en sak om kärlek, och det är fan vänskap! det är såhär att jag känner en jävligt bra människa. i mina konstiga, förvirrade och destruktiva tonår lärde jag känna henne, över internet. jag var helt för blyg för att våga prata, men tillslut gick det! och vet du vad det ledde till? att jag fick lära känna en helt underbar människa som jag ALLTID vill ha i mitt liv. fan vad jag älskar dig vännen.

2010-04-12 @ 19:06:44
Postat av: Denise

Här kommer mitt bidrag som är låten Dobermann utav Raubtier som enligt mig är den finaste kärleks sången någonsin! (I alla fall till texten)



Sover du vakar jag,

Min puls är dina hjärteslag,

När du är vaken följer jag,

Vid din sida både natt och dag

När jag är vaken är du allt jag ser,

Och jag skall inte svika, inte falla ner

Det får aldrig någonsin ske,

För världen är vår fiende



Vakthund, vakthund, jag är din vakthund

Alltid tätt intill med både hugg och slag

Vakthund, vakthund jag är din vakthund

Min heder är din trygghet, trohet är min lag



Du är trygg hos mig, jag är för alltid din

Och ingen djävul kommer någonsin röra vid ditt skinn

Varje ed är sann och de har svurits medan blodet rann

När jag bevisat vad jag kan

Din dobermann



Jag blir här till mitt bittra slut

evig kärlek falnar aldrig ut

Ditt namn har etsats till mitt liv

En länk av stål som glöder, som är explosiv

Hur kan jag föreställa mig

Ett liv av tomhet, övergiven utan dig

Det är den största skräck jag har

Att du ej längre skulle stanna kvar



Vakthund, vakthund jag är din vakthund

alltid rätt intill med både hugg och slag

Vakthund, vakthund, jag är din vakthund

Min heder är din trygghet, trohet är min lag



De satans jävlarna som vill ha dig

Ska få se rabiesattacker när de möter mig

Må fan ta frigjordhet åt helvete med din frihet

Jag är och förblir han

Din dobermann



http://www.youtube.com/watch?v=jcBTkpSn1QY



Jag älskar den! <3

ps jag länkar till din blogg på min blogg.

2010-04-12 @ 22:32:39
URL: http://magicdez.blogg.se/
Postat av: Elin

http://kristofferjohnedvard.blogspot.com/



Kristofferjohnedvard.

Han och hans musik är kärlek så det bara tjuter om det!

2010-04-13 @ 20:44:35
URL: http://halkblixta.blogspot.com
Postat av: maria

"utan dig skulle dagens sinnesrörelser bara vara flagor från förr".



jag tror att citatet ursprungligen kommer från amelie från montmartre men det får mitt hjärta att göra kullerbyttor varje gång och kanske för att det var ett av de citaten som först fick en verklig betydelse för mig när jag blev kär för några år sedan och när jag till min förvåning insåg att det faktiskt var sant. det var så jävla sant då.

2010-04-14 @ 14:12:12
URL: http://mariao.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0