den bästa torsdagen, del 1.

Nu ska jag berätta för er om den bästa torsdagen på väldigt väldigt länge. Eftersom jag tog typ tvåhundra bilder tänkte jag att det är bäst att dela upp det i två inlägg.




På morgonen vaknade jag upp i tomelilla till ett vinterlandskap. Där stod jag i vårjacka och converse och var lite chockerad, om man säger så.


Jag fick skjuts av anna (och passade på att pussa på nano) till moderna museet i malmö, så sjukt snällt.



Där mötte jag upp klassen och så hängde vi in våra jackor och väskor i gula skåp med citat på.



Så var det dags att gå på en guidad visning av utställningen ladies and gentlemen - kameran som spegel. För att citera dem själva: "utställningen sätter fokus på porträttfotografin, och hur konstnären i sin ateljé skapar bilder inte bara av hur människor faktiskt ser ut - utan också hur de skulle vilja se ut."




Fantastiska bilder av Cindy Sherman.


Francesco Vezzoli porträtt av Prinsessan Caroline av Monaco som poserar som drottning Kristina av Sverige.


Ett väldigt starkt fotografi av Tracey Mofatt.


Det är dessa polaroider av Andy Warhol som har namngett utställningen - Ladies and gentlemen.


Robert Mapplethorpe.


Nordiska fotografer och först ut är Vibeke Tandberg.


Elina Brotherus.


Och Monica Englund.



Och sist ut samlades tre afrikanska fotografer.

En väldigt bra utställning, gå och se den om ni har möjlighet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0