we're not in wonderland anymore, Alice

Med inspiration från min favoritsaga - alice i underlandet - har jag skapat en berättelse om en ung kvinna som står någonstans i gränslandet till att bli vuxen. Jag har utgått mer ifrån Tim Burtons filmatisering än från originalsagan, och jag återvände till samma skog och använde samma Alice som förra projektet. Nu ska ni få se vad jag har gjort för slutprojekt i den fotografiska bilden II!


I den första bilden nyper sig Alice i armen och undrar ifall alltihop bara är en dröm. Ni vet så som livet kan kännas ibland, om det är verklighet eller inte.


Som ung har man så otroligt många möjligheter och i denna bilden är Alice förvirrad av alla val hon förväntas göra när hon blir dragen åt olika håll. Skyltarna är kopplade till en modern tid - att skaffa ett jobb, gå i skolan, hitta någonstans att bo och samtidigt ha roligt och vara lycklig.


Tekalaset ska representera en fristad för Alice. Alla har vi något plats där vi känner att vi kan vara oss själva och få utrymme för vår kreativitet, och här får man vara hur galen man vill.


Den röda drottningen representerar någon slags högre makt eller auktoritet som man lyder utan att egentligen reflektera över det. Alice sprayar vita rosor röda för att drottningen vill det, fastän hon själv inte förstår varför.


Min saga har ett lyckligt slut och här får Alice stöd av den vita drottningen som representerar en trygghet, och med hjälp av den känner hon sig stark och oövervinnlig.

Kommentarer
Postat av: susanne berg

Tack Sandra för att du bjuder in oss i din underbara värld! Du är en helt galet grym fotograf! Hoppas så att du får möjlighet att utveckla dina talanger inom fotovärlden! Kram mamma

2012-05-10 @ 13:22:33
Postat av: josefine

sjukt bra story och i sista bilden kommer verkligen ditt budskap fram!

sjukt intressant att se =)

2012-05-10 @ 13:38:40
URL: http://skintouching.blogg.se/
Postat av: maria

du är så bra! <3

2012-05-10 @ 15:56:57
URL: http://mariao.blogg.se/
Postat av: elno

Så himla fint Sandra!

2012-05-10 @ 22:11:50
URL: http://elno.devote.se
Postat av: Lina

Det blev jättebra! Inspirerande och fantasifullt! Bilderna har vackert ljus och skärpa!

2012-05-12 @ 15:53:34
Postat av: sandra

tack snälla allhopa, jag blir så glad och peppad av era kommentarer!

2012-05-12 @ 16:19:47
URL: http://sandyinwonderland.blogg.se/
Postat av: johanna

fint, du är så duktig sandra!

2012-05-12 @ 17:30:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0