mitt hjärta slog ett extra slag för pastell - tävling!

Nu är det dags för tävling! Jag tänkte att ni skulle skriva ert favoritord eller favoritmening som ni tycker är så väldans fin. Ni får gärna lämna en liten förklaring till också.

Mitt eget bidrag blir meningen "mitt hjärta slog ett extra slag för pastell" vilket är titeln på boken som man kan vinna. Det är en kärlekshistoria om längtan, om Indien och om minnen. Jag fullkomligt älskar sättet författaren skriver på, varje rad är som poesi. Och just den meningen, titeln, är ren och skär ordkonst för mig. Det känns på ett speciellt vis i hjärtat när jag läser den meningen. Och kanske är pastell mitt favoritord just nu.

Ni lämnar alltså ert bidrag som en kommentar i detta inlägget och så drar jag en vinnare nästa söndag, den 17 oktober, klockan 15.00. Lycka till! (kanske är det så att man har extra stor chans att vinna om man skriver om tävlingen på sin blogg och länkar hit. skriv det i kommentaren isåfall!)




Kommentarer
Postat av: åsa

"Alla mina andetag bär ditt namn"

Är en boktitel, så fantastiskt vackert....

2010-10-13 @ 13:18:25
Postat av: sarah

daffodils. (försökte komma på något svenskt ord som överträffar det, men det finns inte) mitt hjärta hoppar lite när jag säger daffodils för mig själv, kanske på grund av att ordet finns med i min favoritfilm, big fish. (jag länkar till dig och tävlingen)

2010-10-14 @ 16:02:55
URL: http://playnomind.blogg.se/
Postat av: firewood dangerton

Medhjälpare - kassa associationer eftersom att det ofta är synonymt med kumpan, eller medbrottsling, men egentligen är det ju ett ganska trevligt ord. Någon som är med dig och hjälper dig.

2010-10-14 @ 20:17:42
Postat av: maria

"jag älskar dig". många tycker säkert att det är både fantasilöst och klyschigt men när jag ändå tänker på det så tror jag att det är min favoritmening för vad kan en människa säga till en som är finare än det, egentligen? att älska någon känns större än allt annat tycker jag.

2010-10-16 @ 18:29:13
URL: http://mariao.blogg.se/
Postat av: elin

"Utanmyr" var ordet som kom upp i mitt huvud. Det är namnet på en bok som inte är så värst bra egentligen, men miljöbeskrivningarna i boken är underbara. Om ett litet rött torp vid en mörk sjö, en sommar. Ett gäng ungdomar tillbringar sin tid där med att bada, koka soppa, fotografera, elda i den öppna brasan, fiska och plocka smultron. Detta låter jätteknäppt, men jag får bara en sån ljuvlig känsla bara jag tänker på ordet Utanmyr. Det är så jag vill bo någongång.

Kramar

Elin

2010-10-17 @ 00:19:41
URL: http://elinwahlgren91.blogg.se/
Postat av: Kim

“You can have anything in life if you’re willing to sacrifice everything else for it.” -För att det stämmer. Det är vad som gör livet så svårt och orättvist på något sätt. Allting handlar om vad man vill vinna och vad man väljer att förlora. Det underbaraste och hemskaste.

2010-10-17 @ 13:29:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0