2009-2011

På tal om att det är två år sedan studenten så är det ganska svindlande att tänka på vad som har hänt sedan dess.


Jag har varit arbetslös en höst och insett att jag aldrig någonsin vill vara det igen.


Sen fick jag nog och flyttade till Stockholm med min bästa vän.


Där började jag min första termin på universitetet och läste litteraturvetenskap med fina klasskamrater.


I slutet av sommaren flyttade jag till Skåne igen och på hösten fick jag en lägenhet i Lund och började plugga religionshistoria. Mitt bästa beslut tror jag.


Och denna våren har jag bott kvar i Lund, pluggat medie- & kommunikation, börjat jobba som föräldraförstärkare och genomfört mitt första långvariga fotojobb.

Under dessa två åren har jag fallit hårt men rest mig igen, förlorat saker och vunnit andra. Jag har slutat vara rädd för framtiden och istället börjat se fram emot den. Jag tror till och med att jag har börjat känna mig lite i balans vilket har känts oerhört viktigt för mig. Det känns som att jag är på rätt väg nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0