just nu-listan

Här kommer en lista på hur det är precis just nu, och den har jag snott både av emma och elsa!




Jag längtar efter:
Massa saker. Jag längtar efter torsdag när jag har skrivit färdigt hemtentan och ska gå på marknad som belöning. Jag längtar efter julen. Jag längtar efter framtiden.

Jag ledsen över:
Att man växer isär med vissa människor men förstår att det är oundvikligt.

Jag äter helst:
Igår åt jag och maria vegetariska filéer, sås och rotfrukter som hade varit i ugnen. Det var så gott att jag hade velat äta det sju dagar i veckan, ungefär.




Jag ser fram emot med skräckblandad förtjusning:
Efter hemtentan ska vi sätta igång med ett eget stort fotoprojekt och det ska både bli spännande men också lite läskigt. Att stå på egna ben och kunna ha självdiciplinen att följa sin tidsplan.

Det finaste jag vet är:
När människor tar sig tid att överraska mig och anstränger sig för att göra mig glad och lycklig. Och dom där små ögonblicken under en dag när man inser att man älskar livet.

Jag läser:
Mest kurslitteratur för tillfälligt.

Jag är galet stressad över:
Är nog inte galet stressad över någonting, vilket känns väldigt väldigt skönt.




Jag lyssnar helst på:
Hjärtskärande bon iver låtar eller pepplåtar som denna.

Jag drömmer om:
Att kunna försörja mig på mina ord och bilder. Att besöka länder långt långt bort. Den dagen det är möjligt när det gäller schema och ekonomi att ta hand om en vit hund med svarta prickar. En liten familj och ett litet hus så småningom.

Jag blir nostalgisk av:

Såg en lärare från högstadiet häromdagen, och då blev jag nostalgisk över det fastän högstadiet var en hemsk period.

Kommentarer
Postat av: Sara

varför? kan du inte berätta lite om högstadiet?

Kan vi inte få se hur din lägenhet ser ut!! :)

2011-10-26 @ 20:49:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0