stockholm söndag (del 1)


Nu fortsätter vi med bilderna från vår Stockholmstripp! Söndagen började med en gudomlig hotellfrukost, måste ju vara något av det bästa som finns.


Min fina mamma satt och spanade på någonting.


När vi hade ätit klart gick vi ut i våren.


Jag var fruktansvärt pepp.





Skulle nämligen kila bort mot fotografiska för att möta upp...


... fina Martina!!! Vi gick i samma gymnasieklass och nu har hon bott i stockholm ett tag, och herrejesus vad jag har saknat denna damen.






Efter en lång kram gick vi in på fotografiska och började vår tur med att se Anton Corbijns fantastiska utställning inwards and onwards.




Fortsatte med Steve Schapiro och tittade på bilderna från Gudfadern.




André Kertész hade fotograferat sitt Frankrike och runtomkring fanns väldigt franska små bord med rutiga dukar.




Marcus Bleasdales utställning handlar om LRA, Joseph Kony och människor som står under deras makt.





Mats Bäcker visar sina snygga rockfotografier på bland annat U2, Rolling Stones och Dawid Bowie.



Efteråt var vi såhär glada!




Sen följde Martina mig till tuben och jag mötte upp mamma igen och så tog vi en fika i solen. Det var nästan sommarvärme! Vad vi gjorde efter det får ni läsa om en annan dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0