grekisk afton, botaniska trädgården och batman på bio.

Hejhejhej, nu är semesterveckan slut och jag är tillbaka på bloggen! Råkade ta två dagar extra ledigt härifrån, och det var ganska så gött faktiskt. Idag börjar min sista jobbvecka och sedan ska jag ha två veckors semester innan skolan börjar. Två veckor av bröllopsfotografering, världens bästa malmöfestivalen, drillkickoff och förberedelse inför den efterlängtade hösten. Älskar hösten.

Men nu ska ni få se bilder från den senaste veckan och jag tänkte att vi börjar med fredagen när jag kom hem från några härliga dagar i Jämjö och efter en powernap och ett klädbyte mötte jag upp min finfina kusin Johanna nere i stan!

Lund är väldigt vackert på sommaren.

Vi möttes upp utanför restaurang Mediterranean eftersom vi skulle ha grekisk afton! Och då passar det ju bra med en grekisk restaraung.

Beställde in kycklingsouvlaki med klyftpotatis och tzatziki. Alltså, dog tusen gånger så gott. Grekisk mat alltså <3

På servetterna fick man lära sig användbara grekiska ord. 

Efter en helt ljuvlig måltid lämnade vi restaurangen och gick vidare.

Spatserade omkring på fina lundagator.

Och sniffade på blommorna.

I dessa kvarteren vill man ju bo.


Efter en stund hamnade vi i Botaniska trädgården, och ska den pinsamma sanningen fram så är det första gången som jag faktiskt promenerar omkring i den.


Det var väldigt vackert med alla blommor och man kunde även lära sig deras namn. 

Sniffade lite till. Mmmmm.


Sedan gick vi vidare mot Mårtenstorget, gick förbi ett öppet fönster där en äldre man spelade piano och gick bort till biografen där vi skulle se Batman! Alltså peppen på det. Filmen var SÅ bra och SÅ spännande, har fortfarande gåshud och fullkomligt älskade slutet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0