den perfekta sommarkvällen.


Igår dukade jag på bordet på balkongen för jag skulle bjuda Maria på middag!


Nya fina tallrikar och underlägg från Ikea.


Och nyinköpta rosor.


Jag skulle bjuda på Holloumipytt, ett recept som stod i ett reklamblad från Ica!


Det blev så himla gott. Skär en aubergine, zucchini, röd paprika och gul lök i tärningar. Stek i olivolja och glöm inte att salta och peppra. När det nästan är färdigt krama ur saften från en citron och rör om. Stek halloumiost i tärningar och varsitt ägg. Le Creuset skålen är för övrigt en till födelsedagspresent från min fina mamma.


Klart! Äts bäst med ett glas rosé till och en favoritperson mittemot.


Så satt vi där ute i flera timmar och lyssnade på musik samtidigt som vi pratade om vad som hade hänt sedan sist, om våra jobb, om sommaren överhuvudtaget, om hur och var vi vill bo i framtiden och när jag googlade på vad som behövs i en strawberry daiquiri insåg jag att jag hade alla ingredienser hemma så jag mixade ihop varsin till oss! Älskar sånt.
 
Sedan åt vi jordgubbar och vaniljkessella och avslutade kvällen framför fyra avsnitt av Mia och Klaras humorserie som gick på Svt för några år sedan. Bäst.

Kommentarer
Postat av: susanne berg

Mat och drink får du gärna bjuda din mamma på en dag!

2012-07-05 @ 13:34:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0