mirror mirror on the wall who's the fairest of them all?



Var ju som sagt och såg Snow white and the huntsman igår på bio och nu kanske jag är ganska så partisk eftersom jag älskar den här typen av filmer och världar, men HERREGUD vad bra den var!




Vad jag tyckte bäst om var att den inte var så himla förutsägbar. Man vet ju ungefär hur sagan utspelar sig, men denna filmen innehöll lite annorlunda och oväntade detaljer. Precis som i originalsagan anlitar den elaka drottningen en jägare för att hämta Snövits hjärta, men i denna filmen blir det en twist eftersom jägaren utvecklas till att bli hennes vapendragare istället.





Jag kan inte låta bli att dra paralleller till den senaste filmatiseringen av Alice in wonderland, eftersom det är samma som har producerat denna. Precis som Alice växer Snövit från liten och något passiv till att återvinna sin styrka. I huvudrollen ser vi Kirsten Stewart och jag tycker att hon gör karaktären rättvisa.




Och precis som i underlandet finns det helt fantastiska miljöer i denna filmen, allra mest tycker jag om när de är i älvornas land. Där skulle jag vilja bo. Det är också i anslutning till denna miljön man först presenteras för dvärgarna som jag tycker väldigt mycket om. Det är de som tillför humorn i filmen.







Den elaka drottningen Ravenna spelas av Charlize Theron och detta är kanske den mest intressanta karaktären i filmen. Hon gör allt i sin makt för att hålla sig ung och vacker, och trots att hon är rakt igenom ond känns det hela så oerhört sorgligt och man tycker nästan lite synd om henne.



Till filmen släppte Florence and the machine sin låt breath of life och i musikvideon ovan får man dels lyssna på den fantastiska låten och så får man se ganska många scener från filmen. Som ni förstår är jag helt såld på denna filmen och rekomenderar er verkligen att se den!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0