glee, bubbel och jens lekman.

Nästan obefintligt internet och tusen andra saker på schemat har resulterat i noll bloggande. Men nu ska vi börja titta på hur min helg såg ut! Vi börjar med fredagen.

fridaynight.fridaynight.

Efter att ha stressat hem efter skolan och hunnit laga mat, äta och byta om på en timme invigde jag mina finfina nya platåskor som jag hade klickat hem på tradera och hoppade på tåget till Malmö.

fridaynight.

Mötte upp Maria på stadsbussen och åkte hem till Johanna där vi började med att öppna en flaska bubbel.

fridaynight.fridaynight.

Slängde oss i soffan för att titta på premiäravsnittet av den nya säsongen av Glee. Skrattade och grät som vanligt.

fridaynight.

Var tvugna att göra Gleetecken efteråt.

fridaynight.fridaynight.fridaynight.fridaynight.fridaynight.fridaynight.

Sen drack vi lite mer bubbel i Johannas fruktansvärt fina lägenhet med det bästa läget och lyssnade på Jens Lekman för att komma i rätt stämning inför kvällens konsert.

fridaynight.

Plötsligt var det dags att gå.

fridaynight.fridaynight.

Malmöfasader. Den bästa sortens.

fridaynight.fridaynight.fridaynight.

Efter att ha köpt en cider ställde vi oss och lyssnade på förbandet Solander. Aldrig hört talas om tidigare, men det är just det som är så bra med lite mindre kända förband eftersom en får chansen att upptäcka ny musik. Väldigt bra och höstsoundtrackigt!

fridaynight.

Så var det dags för den dära Jens Lekman.

fridaynight.fridaynight.fridaynight.fridaynight.

Glittande discokulor, fint mellansnack, ljuv popmusik om kärlek och brustna hjärtan, en glad Jens och två fina vänner vid min sida. Vet inte riktigt vad en mer kan begära.

fridaynight.fridaynight.

Det är spelningarna en inte riktigt vill ska ta slut som är riktigt bra. Så var det i detta fallet. Efteråt satt vi kvar och pratade om massa viktiga saker samtidigt som vi sneglade drömskt bort mot Jens som var ute bland publiken och visksjöng låtar som en fick önska om en ville. När det var dags att åka hem gick vi och köpte falaffel med halloumi och jag satte mig på bussen till Lund. Och så var det med den fantastiska fredagskvällen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0