i andra hand.

Jag fyndar inte så mycket i secondhandaffärer längre och det känns faktiskt ganska sorgligt. Men den enkla förklaringen är att det inte finns särskilt mycket tid att gå i affärer längre och även att det är så sjukt dyrt att handla secondhand i städer än vad det är i mindre byar. Tycker det är väldigt tråkigt att det är så. 

Därför blir jag väldigt glad när jag väl hinner gå i affärer och dessutom hittar väldigt fina saker till bra pris! Den senaste tiden har jag hittat två fantastiska skapelser:

new jacket.

En höstjacka i hundtandsmönster som jag köpte på den nyöppnade Humanabutiken i Lund mittemot stadsbiblioteket. Den hängde med i Stockholm nu i helgen och var precis lagom varm för krispig höstkyla i slutet av september.

skirt.

Denna mintgröna tyllbakelsen fyndade jag på Erikshjälpen i Tomelilla för det ynka priset 45 riksdaler. Jag vet inte vad jag ska använda den till, möjligtvis som underkjol till en flådig klänning eller som den är men då är frågan vad en ska ha på överkroppen. Nu hänger den fint ovanför sängen och blir en del av inredningen så länge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0