god grammar is sexy.



Godmorgon bloggisar! Har haft ungefär världens finaste påskhelg och kameran är full av bilder som jag ska visa er i veckan. Idag har jag kursintroduktion och resten av denna terminen kommer vi ägna oss åt grammatik. Phue. Har aldrig riktigt varit min starka sida (har mer gått på vad som låter rätt, vilket lyckligsvis oftast också har varit rätt) men jag försöker vara positiv och intalar mig själv att det faktiskt är något jag måste lära mig inför det yrket jag kommer att ha i framtiden. Och dessutom - good grammar is sexy. Får ha denna bilden som bakgrundsbild på mobilen nu de närmsta månaderna för att peppa mig själv.
 
Resten av veckan innehåller förutom skolan massa roliga saker så som träning, mammabesök, promenader i solen med mitt lilla hjärta och en heldag hos Anna, Sofie och Storma i helgen. Finemang!

Kommentarer
Postat av: Sarah

Jag läste svensk grammatik förra terminen och DET VAR FAKTISKT ROLIGT. Mycket ligger ju på att läraren får det roligt, såklart. Man kan ofta se det lite som ett detektivarbete, det gör det spännande :)

Svar: Det känns redan bättre nu efter första föreläsningen, verkar vara en riktigt bra lärare. Tack för peppen! :)
Sandra Berg

2013-04-02 @ 12:53:04
URL: http://lintonsarah.tumblr.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0