instaweek nummer 18.

Hej hopp! Jag är extremt måndagstrött och då är det skönt att börja veckan med en ledig dag utan några som helst planer förutom ett skivstångspass med Maria senare ikväll. Såhär såg förra veckan ut genom min instagram:

 
Måndagsfrukost innehållandes knäckebröd med avokado, granatäppeljuice och ett glas med naturell yoghurt och crunchy <3
 
 
Det kändes extra svårt att cykla till skolan när denna mysbollen låg i sängen.
 
 
Såhär glad var jag iallafall när skolan var slut och jag kunde cykla hem till min lilla räv igen.
 


Så blev det valborg som började med champagnefrukost hemma hos mig och sedan parkhäng i Folkets park. Den sista bilden är brutalt snodd av min kompis Linnea.
 
 
1 Maj var det såhär fint i parken där jag bor.
 
 
Vid lunch mötte jag upp Maria och gick bort till café café för att äta deras egengjorda glass. SÅ SJUKT GOTT.
 
 
Sedan lämnade jag över Alice till Maria som skulle passa henne över dagen och själv hoppade jag på ett tåg till Tomelilla och under tågfärden underhöll jag mig med tentaplugg och kaffe.
 
 
På eftermiddagen firade vi min morfars födelsedag och åt smörgårstårta (<3).
 
 
Återupptäckte appen Faceswop och bytade ansikte på mina kusiner Frida och Jimmy. Kunde. inte. sluta. skratta.
 
 
Torsdagen var tentaplugg och kaffe kaffe kaffe. Alice tyckte det var sådär roligt.
 
 
Men hon blev glad igen när vi tog promenader under dagen. 
 
 
Så blev det fredag och salstenta tidigt på morgonen, och då får en ta en vilopaus när en kommer hem med sin bebis. Så himla lättad jag är efter den tentan, alltså. Nu håller jag tummar och tår för att jag klarade den också.
 
 
Hej hej fina blommor.
 
 
På lördagsmorgonen gick vi upp tidigt och tog tåget till Tomelilla igen.
 
 
Skulle nämligen på min kusin Joels konfirmation. Alltså, älskar ljuset i denna kyrkan och kyrkor överlag. Är det ingen som ska gifta sig i en kyrka som vill att någon förevigar det genom linsen? Komigennurå.
 
 
Söndagen började väldigt lugnt och på eftermiddagen åkte jag och mamma till Benestads backar för att gå en promenad med Alice.



På kvällen fick jag skjuts av pappa och morfar (<3) hem till Anna och Sofie, och där fanns en glad liten Storma. Gulligare bebis får en ju leta efter.
 
 
Resten av kvällen blev det hemmagjord pizza, massa godis och chips framför filmen Silver linings playbook (som jag ju älskade när jag såg den på bio). Herregud vilken kalasvecka!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0