påskrundan, del 1.

påskrunda med mamma!

Det har blivit dags att visa er vad jag gjorde under påsken! Eftersom jag gick i skolan på torsdagen började den inte på riktigt för mig förrän på långfredagen, och då skulle jag och mamma ut på påskrunda som vanligt. Vill inte kalla det för konstrunda eftersom vi tittar mer i affärer än på konst. Påskrunda, helt enkelt. För att ni inte ska scrolla sönder era tummar så delar jag upp inlägget i två delar. 

Långfredagen började iallafall med att jag fick en påskpresent av mamma. Fina mamma som tycker alla tillfällen är värda att firas på något sätt, det är från henne jag har fått det tankesättet antar jag. 

påskrunda med mamma!

I paktetet låg denna fina asken!

påskrunda med mamma!

Som innehöll ett gäng gulliga glasunderlägg. 

påskrunda med mamma!

Och så åt jag en smoothiebowl till frukost med färska jordgubbar, så vansinnigt gott. 

påskrunda med mamma!påskrunda med mamma!

Sedan var det dags att ge sig ut i det fina vädret! 

påskrunda med mamma!

Första stoppet var Butiken i byn, en inredningsbutik i Sövestad. 

påskrunda med mamma!påskrunda med mamma!påskrunda med mamma!påskrunda med mamma!påskrunda med mamma!

Därinne finns det massa fint. 

påskrunda med mamma!

Mamma.

påskrunda med mamma!

Tycker om detta printet. 

påskrunda med mamma!

Vi körde vidare och hamnade på Jeppssons i Hammenhög. 

påskrunda med mamma!påskrunda med mamma!påskrunda med mamma!påskrunda med mamma!påskrunda med mamma!

Dessa ljusstakarna från Skultuna är så himla fina. 

påskrunda med mamma!

Väldigt behaglig, härlig och modern inredningsbutik.

påskrunda med mamma!

I Hammenhög fanns det också ett litet krypin med gamla saker. 

påskrunda med mamma!påskrunda med mamma!påskrunda med mamma!
påskrunda med mamma!

Fina stolar. 

påskrunda med mamma!

Nästan bredvid ligger affären En liten bit av medelhavet

påskrunda med mamma!påskrunda med mamma!påskrunda med mamma!påskrunda med mamma!

Med doft och smak av medelhavet. 

påskrunda med mamma!

Känner ni igen äggen? Tre stycken finns hemma hos mig. 

påskrunda med mamma!

Vi gick ut i trädgården som badade i solsken. 

påskrunda med mamma!påskrunda med mamma!

Den enda bilden på fjädrar denna påsken. 

påskrunda med mamma!påskrunda med mamma!

Tröttnar aldrig på lerkrukor. 

påskrunda med mamma!påskrunda med mamma!påskrunda med mamma!

Vi beställde in fika. 

påskrunda med mamma!påskrunda med mamma!

Kaffe och varm macka. 

påskrunda med mamma!påskrunda med mamma!

Här sitter jag och äter utomhus i början av april, njutet på det. Men det blev ganska kallt när solen gick i moln. 

påskrunda med mamma!

En sista titt i butiken innan vi betalade och gick. En sak följde med hem som finns på en bild ovan, om ni vill ha en ledtråd så är det något gult!

påskrunda med mamma!påskrunda med mamma!

Sedan körde vi vidare till inredningsbutiken Vacker Vardag som ligger mellan Simris och Brantevik. 

påskrunda med mamma!påskrunda med mamma!

Blev extremt förälskad i detta bokstödet, men tyckte prislappen var lite väl saftig. Men åh, vill så gärna ha en kanin i bokhyllan. 

påskrunda med mamma!påskrunda med mamma!

Dessa äggen var SÅ vackra, men tyvärr inte till salu. 

påskrunda med mamma!påskrunda med mamma!påskrunda med mamma!

Och så avslutar vi för denna gången med några gamla leksaker. 

Kommentarer
Postat av: ISA

så fint med en mamma-dag! och jag gillar ert tankesätt att en allt har något att fira. Hurra!

Svar: superfint! eller hur, bästa tankesättet! :)
Sandra Berg

2015-04-08 @ 19:16:38
URL: http://isabyl.devote.se
Postat av: Anonym

Denna tradition betyder så mycket för mig! Visst kan man fira allting! Får nog köpa de där fina underläggen till mig själv en dag! Tack för en fin påsk tillsammans! Kram mamma

Svar: <3!
Sandra Berg

2015-04-09 @ 08:11:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0