57 kvm

bildkällor via pinterest

I måndags var jag på lägenhetsvisning på en lägenhet som på papper verkade vara så h i m l a lovande. I närheten där jag bor nu, vilket är ett område jag trivs i och tycker om, en tvåa på 57 kvm (nästan dubbelt så stort som jag bor nu) med separat kök och balkong. Och inte jättemycket dyrare än den jag hyr nu. Det lät nästan för bra för att vara sant. 
 
Det känns så märkligt att det inte ens har gått en vecka sedan jag var på visningen, och så mycket har hänt sedan dess. I onsdags var det deadline på att ge besked ifall en fortfarande var intresserad av lägenheten, och då var jag på plats nummer två i kön. Därför var jag säker på att jag inte hade fått den, och förberedde ett deppigt blogginlägg om hur less jag var på att bo trångt och att jag bara ville flytta. Men när jag kom tillbaka från en hundpromenad hade jag ett missat samtal och ett inspelat röstmeddelande. Det var uthyraren som sa att jag var först i kön! Herregud, vilken chock. Att gå från ett besviket tillstånd till eufori. Nu är allt klart och igår fick jag samtalet om att jag är godkänd av hyresbolaget. Kontraktet skrivs om någon vecka och jag flyttar in första helgen i oktober. 
 
Som ni förstår är inredning typ det enda jag tänker på just nu. Har på riktigt haft svårt att sova den senaste veckan för jag har möblerat i huvudet och tänkt ut var jag vill ha mina saker.  Vad säger ni, vill ni vara med på den här resan? Höra om funderingar kring möblering, om inredningsstil och visa hur det blir efterhand? Jag är så fruktansvärt pepp! 

Kommentarer
Postat av: Jojo

jaaa!!

2015-08-08 @ 11:49:37
Postat av: joanna

yes please :)

2015-08-08 @ 18:10:13
Postat av: Carro

Åh så kul, grattis!! Hur lyckas en få lägenhet i Malmö?

Svar: Tack! Jag har stått i kö på boplatssyd sedan 2012, men det finns massa privata hyresvärdar osv!
Sandra Berg

2015-08-09 @ 16:18:08
Postat av: maria

eh JA! så glad för din skull bebe <33

2015-08-10 @ 06:39:48
URL: http://mariao.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0