tankar om inredning: inspiration från bloggar

Jag har ju lovat er att ni ska få hänga med i mina tankar när det gäller inredning i mitt nya hem (som jag flyttar in i första oktober) och här kommer första inlägget om det! Till att börja med tänkte jag skriva lite om vilka bloggares hem jag inspireras av och som jag tycker passar in i den stilen som jag tänker i mitt nya hem. 

 
→ Flora Wiström
Flora bor i en liten etta, och även om det är en liten yta tycker jag att hon verkligen har lyckats få det stilrent och mysigt. Särskilt gillar jag kombinationen modernt pinterestdrömmigt med retro, även om jag snarare föredrar det förstnämnda. Blir mycket inspirerad av hennes compact living-lösningar som en hylla högt i tak och en hängande klädställning. 
 

Sandra Beijer 
Sandra bor i en tvåa och jag skulle beskriva hennes inredningsstil som lekfull, färgglad och modern med knäppa inslag. Särskilt gillar jag hennes smak när det gäller möbler och alla små detaljer som till exempel krukan på första bilden. Knäpp men fin, liksom. Dessutom måste en ju älska att hon har målat sin dörr i hallen i guld. 


Hej regina 
Agnes blandar design med egettillverkat fint pyssel och retro och är verkligen en av de personerna jag inspireras mest av! Hon har fått mig att börja älska färgen grönt (har haft lite svårt för den innan), att vilja pyssla mer, gilla grafiska mönster och att vilja möblera om hela tiden. Nu har hon dessutom avslöjat att hon ska flytta till ett hus så det ska bli väldigt roligt att följa! 

 
Frida Vega Salomonsson 
Frida bor också väldigt litet men har ändå lyckats få ett enhetligt och snyggt hem. Särskilt gillar jag hennes kärlek till prints på väggarna, stilrent svart och vitt blandat med loppisfynd och hennes egendesignade platsbyggda möbler. 

 
Kulbo
Detta är inte en blogg utan ett instagramkonto, men det får vara med ändå. Fredrik & Amanda bor i en så sjukt fin lägenhet och deras hem utstrålar verkligen lekfullhet i en fin förpackning. Särskilt gillar jag deras stilleben, att de inte är rädda för att ta i och när de samlar saker i samma färg på ett ställe. 

Kommentarer
Postat av: maria

åh så mycket fint! pepp!!!!!

2015-08-26 @ 20:09:14
URL: http://mariao.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0