mera vego och smarta sötsaker.

nya receptböcker!

Jag har två nya receptböcker! Presenter från min gulliga mamma. 

nya receptböcker!

Den första är Mera vego av Sara Ask & Lisa Bjärbo som jag bara har läst massa positiva saker om! 

nya receptböcker!

Mera vego åt folket! 

nya receptböcker!

Inledningsvis listar de 9 skäl att äta mer vegetariskt. Till exempel för att det är bra för miljön och klimatet, det är billigt, gott och bra för din kropp! 

nya receptböcker!

Och så innehåller boken massvis med recept att dregla över, exempelvis grön carbonara. 

nya receptböcker!
nya receptböcker!
nya receptböcker!

Kikärtscurry, pasta rosso och grönkålsgratäng. 

nya receptböcker!nya receptböcker!

Blev extra sugen att testa rödbetsrisotto och färska vårrullar, mmm! 

nya receptböcker!

Den andra boken är Smarta sötsaker skriven av Ulrika Hoffer! Hur man kan baka utan socker, gluten och mjölk. 

nya receptböcker!nya receptböcker!nya receptböcker!

Fastnade såklart direkt för allt som innehåller choklad. 

nya receptböcker!

Rödbetsglass låter helt otroligt gott! 

nya receptböcker!nya receptböcker!

Massa recept för en sötsaksjunkie som jag som behöver dra ner på sockret (vilket kanske alla skulle må bra av)! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0