mannen med turkos badrock och matchande badskor

Nu är ni väl nyfikna hur det gick i novelltävlingen igår kan jag tänka mig. Det började med att jag körde till skillinge teater och träffade de andra pristagarna samt arrangörerna och så vidare. Prövade lite hur vi skulle stå uppe på scen och så. Sen blev klockan helt plötsligt ett och då var det dags att läsa upp novellerna. Det gick faktiskt över förväntan, och efteråt kände jag mig väldigt stolt över mig själv.





Sen var det lite paus fram till prisutdelningen skulle vara. Jag passade på att köpa lite böcker av författaren Per Nilsson samt fråga honom om tips på hur man blir författare. Och så fikade vi ute i det fina vädret. Sen var det prisutdelning, och jag kände mig helt plötsligt välidgt nervös. För mig fanns det ingen given vinnare så det kunde gå lite hur som helst kändes det som. Hur som helst  så slutade jag på en tredjeplats. Men det kändes helt okej.




Mellan pausen och prisutdelningen blev jag intervjuad av en skoltidning också. När jag hade fått mitt pris började författarsamtalen med Liv Strömquist, Mari Jungstedt, Stefan Einhorn, Per Nilsson, Christopher O'Regan och Elsie Johansson. Väldigt roande och intressant att lyssna på! Jag blir så imponerad. När det var slut åkte jag och anna hem till tomelilla, drack lite vin och åkte sedan till simrishamn för fest. Det blev ingen särskild lång visit, men det var definitivt över förväntan. Vi ramlade hem någon gång vid tolv, halv ett och sen var den lördagen slut. En lördag som kändes lika lång som en vecka, ungefär.

(Bilderna är förresten lånade av finaste maria)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0