utan dig skulle dagens sinnesrörelser bara vara flagor från förr

Eftersom jag är hemskt svag för fina formuleringar blir vinnaren i min lilla tävling maria med detta bidraget:

"utan dig skulle dagens sinnesrörelser bara vara flagor från förr".

jag tror att citatet ursprungligen kommer från amelie från montmartre men det får mitt hjärta att göra kullerbyttor varje gång och kanske för att det var ett av de citaten som först fick en verklig betydelse för mig när jag blev kär för några år sedan och när jag till min förvåning insåg att det faktiskt var sant. det var så jävla sant då.




Det var väldigt svårt att utse vinnaren, alla tipsen jag fick var väldigt fina. Här kommer de andra tävlingsbidragen också.


Qu (hennes fantastiska bild) skrev såhär:

Malmö - Mitt hjärtas Malmö. Mitt hjärta slår några slag för fort när 176:an närmar sig avfarten som leder till Värnhemstorget. Jag ler alltid när jag stiger av på min hållplats, och även om det regnar ute - kan man inte se en liten tendens till solstråle där uppe vid den högra byggnaden?

Malmö är staden som har sammanstrålat mig med några av de finaste vännerna som du kan finna på denna jord - i mitt tycke.

I Malmö bildade nitton stolta herrar världens finaste fotbollsförening - Malmö FF. Klubben som har en så pass stor plats i mitt hjärta att jag andas fotboll, jag lever med passionen och mitt humör styrs efter prestationerna på fotbollsplanen.

Jag säger inte att Malmö är den bästa och mest fantastiska stad på jorden - men det är definitivt staden som har störst plats i mitt hjärta och staden jag alltid kommer att längta tillbaka till.



bild: le love

Denise tipsade om låten Dobermann utav Raubtier, som enligt henne är den finaste kärlekssången någonsin:

Sover du vakar jag,
Min puls är dina hjärteslag,
När du är vaken följer jag,
Vid din sida både natt och dag
När jag är vaken är du allt jag ser,
Och jag skall inte svika, inte falla ner
Det får aldrig någonsin ske,
För världen är vår fiende

Vakthund, vakthund, jag är din vakthund
Alltid tätt intill med både hugg och slag
Vakthund, vakthund jag är din vakthund
Min heder är din trygghet, trohet är min lag

Du är trygg hos mig, jag är för alltid din
Och ingen djävul kommer någonsin röra vid ditt skinn
Varje ed är sann och de har svurits medan blodet rann
När jag bevisat vad jag kan
Din dobermann

Jag blir här till mitt bittra slut
evig kärlek falnar aldrig ut
Ditt namn har etsats till mitt liv
En länk av stål som glöder, som är explosiv
Hur kan jag föreställa mig
Ett liv av tomhet, övergiven utan dig
Det är den största skräck jag har
Att du ej längre skulle stanna kvar

Vakthund, vakthund jag är din vakthund
alltid rätt intill med både hugg och slag
Vakthund, vakthund, jag är din vakthund
Min heder är din trygghet, trohet är min lag

De satans jävlarna som vill ha dig
Ska få se rabiesattacker när de möter mig
Må fan ta frigjordhet åt helvete med din frihet
Jag är och förblir han
Din dobermann




Erica tipsade om Rufus Wainwrights låt Cigarettes and Chocolate milk med denna motiveringen:

Den gör att mitt hjärta klappar lite häftigare eftersom den påminner mig om en speciell person.


malmöfestivalen 2009

Finaste Anna skrev såhär:

jag vill bara säga en sak om kärlek, och det är fan vänskap! det är såhär att jag känner en jävligt bra människa. i mina konstiga, förvirrade och destruktiva tonår lärde jag känna henne, över internet. jag var helt för blyg för att våga prata, men tillslut gick det! och vet du vad det ledde till? att jag fick lära känna en helt underbar människa som jag ALLTID vill ha i mitt liv. fan vad jag älskar dig vännen. (jag älskar dig också)


bild: lina scheynius

Elin tipsade om det här med beskrivningen:

Han och hans musik är kärlek så det bara tjuter om det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0