nyårslöften.

Det är ju nytt år, vilket jag knappt har hunnit reflektera över. För några dagar sedan tittade jag igenom mina nyårslöften för 2009. Bli blodgivare stod med på listan, vilket jag tråkigt nog inte kunde bli. Utveckla mitt skrivande och fotograferande tycker jag att jag har lyckats bra med, jag känner definitivt att jag har utvecklats. Och så skulle jag handla så mycket som möjligt secondhand, ekologisk och fairtrade vilket jag också tycker att jag har skött bra. Det där med ekologiskt och fairtrade kan dock bli bättre. Jag skulle bli bättre på att hålla tider, vilket jag i slutet av året blev åtminstone lite bättre på, och så skulle jag börja träna igen vilket jag gjorde med dans, simning och yoga. Ett mål var att flytta till paris, men den drömmen krossades i slutet av sommaren. Sist hade jag att jag skulle jobba med mitt självförtroende och min självkänsla, vilket jag har gjort. Summeringen av mina nyårslöften tycker jag är helt klart godkänt. Jag känner mig nöjd!



I år tänkte jag testa att bli blodigare igen, denna gången i stockholm. Och så ville jag flytta hemifrån, vilket jag har gjort. Eftersom jag inte längre bor hemma och har tillgång till bil, blir det inte särskilt svårt att uppfylla mitt löfte om att köra mindre bil. Jag vill börja källsortera, vilket vi redan har gjort i lägenheten, och så vill jag prova nya maträtter (inte alltid köra på samma) och baka mera. I år tänkte jag bli lite modigare och ta bättre hand om mig själv. Läsa mer lär inte heller bli problematiskt imed att jag ska plugga litteraturvetenskap nu i vår vilket innebär att jag kommer läsa en hel del. Och så ska jag resa någonstans där jag inte varit tidigare. Jag tror att det kommer bli ett himla fint 2010.

Kommentarer
Postat av: Anonym

vad härligt att du har det bra!

det är mest som vanligt här hemma faktiskt, haha!

åh, du måste uppdatera mig om hu det är att läsa litteraturvetenskap, det är det som är mest troligt att jag kommer plugga sen, så jag är jätteintresserad av hur det kommer gå för dig! :)

2010-01-12 @ 19:54:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0