marknad









Igår var det marknad i byn
, något jag brukar se fram emot så himla mycket. Vi började på erikshjälpen där det som vanligt var fullt vid öppningstid. Jag hittade en blå blus, en beige skjorta, en beige sjal, ett vackert snäckfat och en portmonnä som kommer säljas på bloppisen. Sedan gick vi vidare till torget där alla stånd trängdes med glada marknadsbesökare. Men det kändes inte lika kul som vanligt att gå på marknad, jag kände inte för att köpa något och det där som jag brukar älska fanns liksom inte där. På kvällen åkte vi till grannbyns marknad där vi åt langos men det smakade inte heller lika bra som det brukade.

Men ibland är det kanske så att det måste smaka lite sämre, för att smaka bättre kanske redan dagen därpå. Och då pratar jag inte bara om langos, som ni kanske förstår. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0