att bestämma sig för att må bra

När jag läser det här inlägget hos bästa anna, funderar jag precis som hon på varför man inte bara kan bestämma sig för att vara glad och må bra. Så extremt mycket tid och energi jag lägger ner på att tänka på vad som kan hända när jag egentligen bara borde leva i stunden och njuta av allting som händer. För när allt kommer till kritan så gör man val hela tiden, och det är upp till en själv vilka val man gör och om det är val som kommer göra en lycklig för stunden och i längden.

Men sen funderar jag också på att om det hade varit så enkelt, att bara bestämma sig, så hade man förmodligen gjort det för länge sen. Eller? Det kanske är svårt. Men någonting säger mig att det är ännu svårare och jobbigare att gå och må dåligt över saker man inte kan styra över och istället göra ett nytt val och välja en ny riktning som blir bäst för sig själv. Att inse sitt eget värde och inte låta andra människor någonsin få en att tvivla på sig själv.

Kommentarer
Postat av: susanne berg

Så bra skrivet! Visst skall man lägga sin energi på att försöka att må bra! Du är en sådan otroligt fin människa och har ett sådant värde att ingen skall ta det ifrån dig Sandra! Du är en fighter! kram mamma

2010-06-14 @ 06:14:02
Postat av: els-marie

va fina ord o tankar du har sandra .livet är så som du beskriver det.kram

2010-06-14 @ 08:02:57
Postat av: anna

haha wo en länkis :D haha det gick btw inte så bra med att bara vara glad, för duktig som jag är håller jag på att ställa till det fett mycket. meeen, det snackar vi mer om när vi seeees, LÄNGTA TILLS VI SES, JADÅE! <3

2010-06-14 @ 15:09:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0