paris dag två



Andra dagen i paris och även min födelsedag började med frukost på hotellet. Croissanter och kaffe, gott.


Jag hade på mig min favoritklänning och halsbandet jag fick i present några dagar tidigare.



Sen hoppade vi på tunnelbanan.


Och åkte till louvren! Vi nöjde oss dock med att bara titta på själva byggnaden utanpå.


Vi gick igenom lilla triumfbågen.



Stannade vid en fontän en stund och tittade på fåglarna.


Tog en crépe med nutella i. Finns inget godare, lovar.


Och så började vi gå mot stora triumfbågen.




Uppför champs élysées och under marken.


Uppför några trappor och sedan var man mitt i bågen!


Vi gick ner i en metro och handlade en macaroon.


Nu var det dags att åka till centre pompidou, ett modernt museeum.



Det som bland annat är häftigt med denna byggnaden är att rören är på utsidan.






Vi satte oss vid fontänen med de knasiga figurerna och åt en baguette.


Påvägen därifrån hittade jag en fin secondhandaffär.


Och söta bakelser.


Vi gick över Seine.


Och beundrade notre dams fasad.




Sen åkte vi hemåt, gick lite vilse och på fel håll, hamnade på en matmarknad, köpte hallon och hittade slutligen hotellet.



Jag hoppade i badkaret en stund, lyssnade på musik och drack ett glas vin.



Sen gjorde vi oss tjusiga och letade upp en restaurang där födelsedagsmiddagen skulle äga rum.


Jag bevisade att min tonårsklumpighet fanns kvar när jag välte ut mitt glas vin efter ungefär fem minuter.


Pappa drack öl.



Jag åt en god pastarätt och en fantastisk chokladbakelse med glass och grädde.






Sen blev det dags att promenera hem och somna ett år äldre (och lite klokare).

Kommentarer
Postat av: susanne berg

Vilka underbara bilder Sandra! Jag längtar tillbaka dit redan! Vilka härliga dagar och tänk vilken födelsedag du fick fira i din favoritstad! Kramar mamma

2010-06-24 @ 06:10:54
Postat av: Monica Eriksson

Har nyss varit en vända i Paris o det var intressant, fina bilder Sandra:) Gott Nytt År o hopppas du får ett fint år<3 Kram från Monica.

2011-01-01 @ 14:31:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0