stockholmshumor

T-centralen
Tågets dataröst: Nästa T-centralen.
Tjej (till kompis): Alltså, den där tjejen förföljer mig med överallt. När jag åkte gröna linjen i morse snackade hon också.

Röda linjen, Midsommarkransen
(Skyltarna har visar "Mörby Centrum 1 min" en lång stund.)
Ett litet barn: Pappa, det har stått en minut på skylten JÄTTELÄNGE, men det kommer inget tåg?
Pappan (hukar sig ner till barnets huvud och säger med sagoberättarröst): Du förstår, det där är ingen vanlig minut, det är en SL-minut, och den kan vara huuur lång som helst...
Barnet: Jahaa... Okej!

Passexpeditionen, Bergsgatan
(Indie-tjej - 25 står vid luckan och ska hämta ett borttappat pass.)
Indie-tjej: Får man fråga vad passet hittades?
Expedit: - 55: Eh... (tittar i sina papper)... Sturecompagniet!
Indie-tjej (väser): Men där har jag aldrig varit!
Expedit: Nähä? Men det var där passet hittades.
(Lång paus.)
Indie-tjej: Spännande... (Tar passet och går.)

(hämtat från tjuvlyssnat)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0