så mycket bättre.

Ikväll är det dags för fjärde programmet av tv4s Så mycket bättre, ett program där ett gäng kändisar spenderar en vecka på gotland och får varsin dag där de får bestämma exakt allt de vill göra och så ska de andra artisterna tolka varsin låt av just den personen. Det har blivit en riktig succe, och jag förstår verkligen varför. Särskilt när det gäller att artisterna ska tolka andras låtar, det är genialiskt och de gör ett otroligt bra jobb.

Men det som jag tycker mest om med detta programmet är att det enda särskilda målet som dessa artisterna har är egentligen att de ska umgås, prata med och lära känna varandra. Finns det något viktigare? Visst är det spännande med massa tävlingar och drama som presenteras i andra serier, men jag tycker det är så oerhört fint med ett program som går ut på att det helt enkelt är så mycket bättre när vi är tillsammans. Att varje människa har, oavsett om det är en artist eller inte, en intressant historia att berätta. Det handlar egentligen inte om kändisar, det känns bara som att det råkade bli så. Givetvis drar det tittare eftersom det är kändisar men det är inte det viktiga. Inte för mig iallafall. Det är intressant eftersom man får komma dessa människorna lite närmare på djupet, får veta vad som är viktigt för dem och hur de är som människor. Det är kanske vinklat, vad vet jag. Jag tycker det är fantastiskt ändå. Klockan åtta på tv4 ikväll, alltså.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0