"flytta inte berget, ge mig styrka att bestiga det"

Idag har varit den värsta dagen på väldigt länge. Anledningen? Jag har suttit med en viktig uppgift hela dagen och det har inte alls gått som jag ville. Önskar bara att jag hade börjat på den i mer god tid, men som vanligt är jag sent ute och inte beredd på skrivkramp. Förstår inte varför man/jag gör såhär, när jag vet att jag mår dåligt över det. Hur svårt kan det va att bara planera sin tid och slippa vara efterklok. Nu är uppgiften i princip klar iallafall, även om jag inte är det minsta nöjd. Men om det är något jag alltid har varit noga med är det att alltid lämna in saker i tid (har aldrig missat en deadline), oavsett hur dåligt det än är. Det är bättre att lämna in något dåligt än ingenting alls.

Rubriken är förresten ett citat som maria skickade i ett sms igårkväll, den meningen har jag tänkt kanske tusen gånger idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0