första veckan.

Nu har första veckan i skolan gått och jag känner verkligen att jag trivs. Även om jag "bara" har haft fyra föreläsningar hittills så känner jag redan att jag har lärt mig så himla mycket, och det är så fruktansvärt intressant. Man tror ändå att man har lite koll när det gäller de största religionerna, men det finns så mycket historia bakom allting. Idag har vi till exempel haft två föreläsningar om kristendomen och i princip allt var nytt för mig. Och man inser verkligen hur viktigt religion är i samhället oavsett om man vill det eller inte.

Lund verkar vara en fin stad att studera i också. Det är verkligen studentanpassat och vid universitetet (som är ett väldigt stort område) känns det som ett eget litet samhälle. Mitt lokalsinne, eller rättare sagt kartförmåga, är inte den bästa så jag har lyckats gå vilse ett x antal gånger denna veckan. Men man lär ju sig av att gå fel också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0