where the wild whings are



Igår såg jag filmen where the wild things are. Den handlar om en liten pojke som heter Max som är så alldeles hemskt ensam, och så har en väldigt vild fantasi.



Så kommer han till vildingarnas land där han träffar några figurer som han övertygar om att han är kung.

"Han undrar om du håller all ledsamhet borta."
"Jag har en ledsamhetssköld. Den är stor nog åt oss alla."



Filmen är fylld av massa fina citat, kärlek och vänskap. Och så ensamheten, den påtagbara ensamheten.


Extra bra vän blir Max med en som heter Carol.



Så kommer de fram till att de ska bygga en plats där bara det man vill ska hända.



Men det blir inte riktigt som de hade tänkt sig, och de kommer på att Max inte är någon kung. Han är bara Max.



"Åk inte... Jag älskar dig så mycket att jag vill äta upp dig."

Nu tänkte jag inte avslöja mer, men detta är en film ni verkligen måste se!

Kommentarer
Postat av: Mayou

Oh ! I love this film ♥ I'm crying every time I watch it :]

2010-09-04 @ 23:32:10
URL: http://mmayou.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0