om att plugga på universitet.



Jag har ägnat morgonen åt att söka utbildningar till hösten. Det känns väldigt bra och pirrigt, och samtidigt lite läskigt. Jag har ju samlat ihop poäng för att kunna söka kanidatkursen i journalistik ett tag, och nu är det äntligen dags att söka och jag har fått för mig att jag inte kommer att komma in. Men jag måste ju söka ändå. Såklart. Och så har jag sökt lite andra kurser ifall jag inte kommer in. Men jag hoppas verkligen, herregud vad jag hoppas.

Måste verkligen rekommendera det här med att plugga på universitet. Jag tror att många blir lite skrämda av bara själva namnet på skolan, men för den som tycker om att plugga är det verkligen jättekul. Att få fokusera på ett ämne som man själv har valt och som man dessutom får läsa tillsammans med andra människor som är intresserade av samma sak. Nu har jag inte pluggat på malmö högskola så jag kan inte riktigt jämföra, men jag tycker att lunds universitet är väldigt bra utformat och det känns väldigt proffsigt. Så om ni funderar på att söka till universitetet i höst - tveka inte, bara gör det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0