stockholm dag ett


I lördags landade vi i stockholm några minuter över nio på morgonen.




Vi råkade missa flygbussen med bara några sekunder så vi fick sitta och vänta en stund. Här är jag och min reskamrat Louise.


Tillslut kom vi fram till stan iallafall, åkte och checkade in på vandrarhemmet vid zinkendamm, lämnade våra väskor och åkte till medborgarplatsen för att träffa upp Martina! Tror att det var ungefär ett år sedan vi sågs så det var verkligen härligt att se henne igen och krama extra hårt.





Vi gick bort till Café Strng på direkten som serverade sin berömda frukostbuffé som innehåller ungefär allt som är gott. Där satt vi i timmar och tog igen allt som hade hänt sen sist.


Sen gick vi vidare och jag såg en flamingo utanför en affär och var tvungen att gå in. Flamingos är ett av mina favoritdjur, för övrigt.


Där inne fanns det fina hängare, jag var mest sugen på en kanin.



Vi gick vidare mot Åsögatan.


Och beyond retro! Som jag har längtat.


Där inne var det som vanligt färgexplotioner i alla olika former.


En klänning med luftballonger till exempel. Ångrar lite i efterhand att jag inte köpte den, tänk så festligt det hade varit.




När det närmade sig sen eftermiddag gick vi uppför götgatan och vinkade av Martina.





Och så åkte vi tillbaka till vandrarhemmet och gjorde vid oss, köpte blommor påvägen och åkte hem till Martina och hennes pojkvän Anton som bor på bästa läge på söder. Ni anar inte hur avundsjuk jag är.



Hemma hos dem stod detta framdukat.


Sötpotatispaj med massa gott på, sallad, kall kyckling i god marinad och egengjorda baguetter. Dog så ljuvligt det var.


Martina och Anton.


Marrängswiss till efterätt.


Så satt vi hemma hos dem i flera flera timmar och pratade om knasiga saker som händer på posten (både Martina och Anton jobbar där), om instrument man spelade när man var yngre, om skolan, om vissa politiker är härliga människor utanför deras jobb och massa annat tills jag och Louise kom på hur länge vi hade varit vakna och att det kanske var bäst att åka hem och sova lite så att vi skulle orka gå upp dagen efter. En fantastisk dag och kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0