1. Berätta om dig själv

Jag är väldigt duktig på att fokusera på vad jag vill göra i framtiden och hur jag vill att livet ska ut sen, och försöker därför bli bättre på det där mest just nu också. Just nu läser jag en fotokurs i malmö och känner kanske för första gången när det gäller universitetsstudier att det är helt rätt för mig. Tidigare har jag läst en termin litteraturvetenskap i stockholm (det är en annan historia) och två terminer (religionshistoria och medie & kommunikationsvetenskap) i lund. Nu hoppas jag på att läsa en termin foto till och sen ska jag söka program.



När jag inte är i skolan spenderar jag två kvällar i veckan i den by jag växte upp i som drilltränare (och försöker hinna spendera tid med mina föräldrar i samma veva), jobbar lite grann men kanske inte så mycket som jag borde och umgås med ett fint gäng människor i malmö som tycker om att göra samma saker som jag. Vårt gäng är till exempel bra på att dricka vin, skriksjunga, sittdansa i soffan och ha fantastiskt roligt tillsammans.



Jag anser mig själv vara en väldigt snäll och omtänksam människa som genuint vill andra väl. Något av det bästa jag vet är att överraska andra människor och tycker kanske det är roligare att ge än att få (även om det givetvis också är fint). I skolan har jag alltid fått höra att jag är ambitiös och kreativ, och det är väl kanske några av de egenskaper jag allra helst också vill besitta.



Annars är jag förälskad i staden paris och skulle gärna bo där en dag, ser gärna om filmer tusen gånger (om dom är bra, såklart), lyssnar helst på sorgliga låtar utan att bli nedstämd, hade varit helvegeterian om jag inte tyckt om kyckling så mycket, älskar att bli berörd av saker och jagar ständigt det där magpirret som jag tycker så mycket om. Tycker att påfåglar och vattendjur är dom finaste, blir grinig om jag inte får tillräckligt mycket med sömn, äter helst pannkakor (fast pangkakor låter roligare) när jag vaknar på söndagar, har lite för många par skor och tycker att livet alltid borde innehålla glitter.



Kommentarer
Postat av: maria

fy vad fin text! är oändligt tacksam för att jag får ha dig i mitt liv. älskar att vi är bra på att skriksjunga, det är verkligen en kvalitetsegenskap!!!!! (lite sånt ikväll tack) <3

2011-12-03 @ 11:19:37
URL: http://mariao.blogg.se/
Postat av: Linnéa

åh så fint skrivet. blir alltid så lugn och glad av att läsa din blogg, sandra!

2011-12-03 @ 12:34:42
URL: http://www.aneditingeye.freshnet.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0