19. Berätta om en vän som bor långt bort

Jag har förmånen att ha alla mina bästa personer samlade i skåne på ett avstånd som känns fullt överkomligt. Alla personer utom en. Under gymnasiet var jag och Martina i samma gäng under nästan alla tre åren, men det var inte förrän sista året som jag känner att jag började lära känna den riktiga Martina. Vi valde båda Svenska C som individuellt val och det var bara vi från vår klass som skulle läsa det. Så på tisdagseftermiddagar gick vi längst upp på österport och jag insåg att vi var mer lika än jag hade trott tidigare. När jag hade flyttat ifrån stockholm var det Martina som flyttade dit tillsammans med sin pojkvän och även om det inte är så långt egentligen så kan man inte bara spontanåka dit närsomhelst.






Martina är en otroligt varm person som man kan lita på till hundra procent. Hon är inte en som tar stor plats men när man lär känna henne inser man att hon är riktigt rolig och väldigt skarp och smart. Jag tycker att hon är en fantastisk och intressant person, och jag längtar tills vi ses nästa gång för jag vet att det kommer vara så härligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0