3. Berätta om din bästa vän

Ända sedan mitten av högstadiet har Maria varit så självklar för mig. Det känns som att vi har vuxit upp tillsammans och många har genom åren frågat om vi är syskon, kanske mest för att vi bär samma efternamn, kommer från samma lilla by och att vår pappa heter likadant, men så är vi också väldigt lika. Tänker likadant, känner likadant. Och precis som när det gäller syskon har vår relation inte alltid varit helt smärtfri. Men det är väl så det är, när man älskar så högt kan man också såra som mest.



Det är med Maria jag ville flytta till Paris efter gymnasiet. Det är med Maria som jag faktiskt tog modet till mig och flyttade till Stockholm. Det är med Maria som jag står på kb klockan tre på natten och dansar som om det inte fanns någon morgondag. Det är med Maria som jag står vid sibylla en lördagsnatt och tjafsar om cocker spaniels hundar är fina eller inte, fastän det inte spelar någon som helst roll. Det är lättast att köpa presenter till Maria för det är alltid saker jag själv också vill ha.



Det som jag tycker mest om med vår vänskap är att vi får varandra att vilja bli bättre, vara bättre. Vi höjer onekligen varandra och jag tror att iallafall jag hade inte varit den jag är idag utan henne. Det är nästan med ingen annan jag kan vara så brutalt ärlig och som jag vet kan vara brutalt ärlig mot mig. Och just därför har en tillit vuxit fram som jag nästan kan säga är orubblig. Det är hon som får mig att tro på mig själv och ger mig modet när mitt eget sviker. Det är hon som får mig att se verkligheten när jag själv inte kan se den.



Saker jag förknippar med min bästa: Kent. Stockholm. Äventyr. Drömmar. Paris. Sex and the city. Kladdkaka. Annika Norlin/Säkert!. Värme. Paljetter. Mod. London. Trygghet. Secondhandkärlek. Förändring. Vin. Tonårstrasighet. Lars Winnerbäck. Ödmjukhet. Glitter. Dansdansdans. Skratt. Tårar. Framtid. Kärlek och tusen saker till. För. All. Tid.


2008 åkte vi till london tillsammans och då gjorde vi denna filmen.

Kommentarer
Postat av: ~

Gud vad fint skrivet!

2011-12-05 @ 00:09:36
Postat av: maria

började på riktigt gråta av att läsa detta. mitt liv hade inte varit fullkomligt utan dig. jag håller med om allt du skrev och det är exakt likadant för mig. älskar dig så otroligt mycket! <3

2011-12-05 @ 17:23:06
URL: http://mariao.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0