att vara med henne är som att springa uppför en sommaräng utan att bli det minsta trött.

Alex Schulman har skrivit en ny bok om kärleken till sin Amanda. Många har olika uppfattningar om Alex, men om det är något han är fantastisk på så är det att skriva. Nu låter han oss läsa ett kapitel ur boken på hans blogg, ni hittar inlägget här.

"Jag får ett sms, det är från Amanda: ”Var är du?” Blodet stiger till tinningen. Jag kontrolläser sms:et ett par gånger – kan hon vara ironisk? Har hennes telefon kidnappats av någon av tv-männen som upptäckt att jag är förtjust i henne? Jag sitter en stund och funderar. Jag sluter mig efter noggrant övervägande till: här finns ingen ironi, ingen distansering. Det är Amanda och hon undrar var jag befinner mig. Det är ett otroligt sms. Som när man river undan de tunga gardinerna i ett mycket mörkt rum och upptäcker att solen skiner där ute. Jag lösgör mig genast. Jag ska träffa Amanda Widell."


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0