en såndär lista.




Jag heter
Sandra Cornelia Berg, men jag brukar aldrig vilja säga mitt mellannamn för jag har aldrig tyckt om det. Men jag tänkte sluta med det från och med nu, för så illa är det verkligen inte.

Jag är för tillfället på roadtrip med mina föräldrar. Vem vet var vi är just nu nu nu!

Jag är duktig på att hitta på bra lösningar och se små detaljer.

Jag tycker inte om när saker man har planerat och sett fram emot jättemycket inte blir av.

Jag är jättedålig på att
ta tag i saker direkt men har nog blivit bättre på det. Iallafall lite.

Jag läser bloggar som får mig att känna någonting och som inspirerar mig.

Jag gillar när människor tar sig tid att vara helt närvarande när man är i ett samtal. När man riktigt ser varandra i ögonen och struntar i vad som händer imorgon eller vad som hände igår. När bara nu finns.

Jag sjunger när jag är ensam och glad, eller tillsammans med någon som jag känner mig trygg med.

Jag älskar min familj och mina vänner som vet precis hur de ska få mig att må bra och bli glad.




Jag önskar att jag får förbli frisk i mitt liv förutom några fjuttiga förkylningar då och då, att jag får uppleva många många äventyr, att jag någongång känner mig helt hemma någonstans och att jag hittar någon som får mitt hjärta att slå vackra volter och inte klumpiga kullerbyttor.

Jag är inte speciellt bra på att komma i tid. Absolut ingen bra egenskap eftersom jag själv hatar att vänta på andra människor. Kanske är det därför jag alltid är sen så slipper iallafall jag vänta? Dumt av mig, jag vet.

Jag pratar ofta med min mamma. Oftast mer än en gång om dagen.

Jag tycker om gamla saker som har en historia. Köper så mycket hellre en klänning i en trång secondhandbutik som någon har dansat många gånger i, än en ny som alla andra har.

Jag är beroende av sömn. Tråkigt svar, men får jag inte mina sömntimmar så mår jag både dåligt och blir på extremt dåligt humör.




Jag dricker
helst kaffe, thé och vatten. Och vin.

Jag lyssnar på både glad och ledsen musik, så länge den känns.

Jag blir arg på människor som inte ser längre än näsan når. Som inte ser konsekvenserna av att man slänger skräp på marken även om det är naivt att tänka att det kan göra skillnad att inte göra det.

Jag är rädd för att det är för sent.

Jag kan inte förstå människor som dömer andra utifrån vilket land de kommer från, vilken läggning de har eller hur de ser ut.

Jag är pinsamt dålig på att hålla ordning ibland. Jag kan gå in i ett rum och tio minuter senare ser det ut som andra världskriget.

Jag är uppväxt i en liten by på Österlen i Skåne som heter Tomelilla i ett gult hus som mina föräldrar fortfarande bor kvar i.

Jag har hål i öronen, fem stycken närmare bestämt. Använder nästan alltid bara ett i varje dock.

Listan snodde jag från vackra Elsa, och häromdagen mötte jag en liten blond flicka på kanske fem år som hette just det. Och tänkte att det var ett perfekt namn för en blond liten flicka med glugg mellan tänderna.

Kommentarer
Postat av: nicole

Det var en bra lista, inte så tråkig som listor brukar vara!

2011-07-18 @ 16:01:59
URL: http://niic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0