roadtrip söndag, del 2 - kolmården!


Nästa stopp på vår roadtrip var Norrköping och Kolmården! Här började äventyret.


Vi började med att kika lite på kartan.


Och sen gick vi in i marine world.



Först tittade vi på världens sötaste knubbsälar som roade sig själva med att simma fram och tillbaka i sitt vatten.



Vi tittade lite ovanför vattnet också.


Sen ställde vi oss i kön till delfinshowen.


Detta såg jag fram emot mest av alltihopa, jag råkar nämligen vara väldigt förtjust i delfiner och vattendjur överhuvudtaget.



Så himla duktiga och vackra och åh jag dog.




Vill bli delfinskötare nu, typ.


Efteråt provade jag girafföron vilket kändes lite absurt med tanke på min längd.


Dags för tiger world!




Där det såklart fanns tigrar.


Och snöleoparder som smälte in i bakgrunden.


Strutsar.



Barn som klappade getterna. Undrar om barnen eller getterna tyckte det var roligast.



Kommer inte ihåg om detta var någon slags hund eller björn, men söta var de iallafall.


Ett gäng med kameler.


Och noshörningar.


Sen hälsade vi på elefanterna Bua, Saonoi och Saba.



Tillsammans med delfinerna var nog dessa mina favoriter. Magnifika.


Söta och nyfikna surrukater.




Schimpanser och gorrillor som mest chillade.


Slutligen skulle vi gå på safari.


Det gjorde man genom en lång linbana högt uppe i luften. Älskar sånt.






Giraffer.



Och mjuka brunbjörnar.



Trötta lejon som tydligen sover tjugo timmar om dagen och jagar resterande fyra. Sen åkte vi till vårt vandrarhem med mörka väggar, somnade tidigt och det var den dagen!


Kommentarer
Postat av: elno

Haha gud vad kul, i onsdags åkte vi också till kolmården, och på vägen åkte vi till gränna. Haha men det är väl den ultimata roadtripen!

2011-07-21 @ 13:46:58
URL: http://elno.devote.se/
Postat av: susanne berg

Tack för alla fina foton du bjuder oss på! Tyckte själv att det var en otroligt häftig känsla att åka linbana över rovdjuren! Kram mamma

2011-07-21 @ 15:09:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0