dålig på vardag, del 2.

Cupcakes, jag behöver er hjälp. Jag har kommit in i någon slags grå vardag där jag håller på att drunkna och så kan jag ju inte ha det. Jag vill att mina vardagar ska innehålla mer färg. Nu behöver inte det betyda att jag ska dricka vin måndag, tisdag, onsdag och att det ska hända något extraordinärt precis varje dag. Det hade nog ingen orkat med. Jag menar mer att man kanske testar på nya maträtter, tittar på fina filmer, lyssnar på bra musik och sådär. Så frågan lyder alltså om ni har något bra vardagstips till mig? Någon bra tisdagsfilm, spännande men inte alltför svårt recept, något bra spotifylista eller helt enkelt har andra tips på vardagsaktiviteter. Tipsa på! Så vore jag hemskt tacksam.

Kommentarer
Postat av: maria

här kommer mina bästa vardagstips:

1. titta på serier man gillar istället för att slötitta på tv (OBS detta är mitt bästa tips det är guld värt att stänga av tvn)

2. ta på sig kläder som man känner sig fin i/ta på sig läppstift eller fina smycken även om man först inte känner för det.

3. inte gå in på facebook/bloggar man stör sig på för det tar bara onödig energi.

4. tvinga sig själv att skriva ner en lista på saker man är bra på/saker man gillar med sig själv/saker man gjort bra idag (+ läsa dessa listor om och om igen andra tråkiga vardagar)

5. bjud en vän på middag (obs mig) (för recept läs igenom ditt eget arkiv, finns massa gott!)

6. dricka vin på vardagar typ onsdagar (obs vi är ändå studenter liksom)



puss!

2011-03-30 @ 20:55:10
URL: http://mariao.blogg.se/
Postat av: mirjam

spela oxie på facebook (man blir mer allmänbildad), gå på bio, åka till nåt ställe man aldrig varit och gå runt, sticka en halsduk, putsa fönster (det blir mer ljust inne), läsa klassiker, sätta om blommorna, ha spelkväll med kompisar, registrera sig på en dejtingsajt och kolla in utbudet, lyssna på ett nytt album per dag, lyssna på podcasts. kram!

2011-03-31 @ 18:08:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0