tisdagslistan


Matvanor
Bästa maträtt? Pannkakor, kycklingfilé och ost.
Bästa efterrätt? Något med choklad i och paj.
Bästa dryck? Iskallt vatten och äppeljuice.
Hatdryck och maträtt? Jag har alltid alltid avskytt kolsyrat vatten och står inte ut med tanken på att äta något som liknar gelé gjort av kött.
Bästa alkoholdryck? Mousserande vin, vitt vin och mojitos.
Använder du smör på smörgåsen? Det är väl klart?
Smågodis eller färdiga påsar? Definitivt smågodis. De enda färdiga påsarna jag kan komma på är typ tom & jerrys och dem är ju fruktansvärda. Usch.
Bästa soppan? Sparrissoppa, morotssoppa och tomatsoppa.
Favoritglass? Allt med choklad i.


Shoppingvanor
Hur mycket shoppar du för varje månad? Ibland ingenting alls, och ibland mellan 500 och 1000 kronor.
Har du mer skor än kläder? Mycket kläder och mycket skor. Roligare att handla skor dock.
Favoritplagg? En klänning som jag känner mig som mitt bästa jag i.
Favoritfärg på kläder? Svart, blått, orange och rött.
Favoritfrisyr: Utsläppt lite lockigt eller uppsatt i en hög knut.
Bästa mönster: Prickigt, randigt och blommigt.
Bästa accessoar: Glada vänner.
Underkläder? Bekväma.
Hatplagg? Jag skulle kunna säga många plagg som inte passar min kroppstyp, men det beror ju såklart på hur man ser ut. Men det blir liksom inte fint när man tar på sig något som egentligen inte passar, oavsett om man är liten och inte har några kurvor eller om det är på andra hållet.


Arbete, utbildning
Jobbar eller pluggar du? Denna terminen har jag pluggat medie- och kommunikationsvetenskap, och till hösten hoppas jag på att plugga antingen journalistik eller gå en fotokurs. Och så jobbar jag lite extra som barnflicka och denna våren har jag också fotograferat konfirmander.
Vad vill du bli? Journalist och fotograf, och massa annat kreativt.
Trivs du med ditt jobb/din utbildning? Älskar det!
Är lönen viktigast? Nej, men den spelar roll. Tror jag. Svårt att säga eftersom jag inte har haft något heltidsjobb än. Men det viktigaste är att få möjligheten att jobba med det man älskar.


Lite allt möjligt
Har du barn? Jag vill ha, men det får vänta ett ganska bra tag tror jag.
Är otrohet okej? Aldrig.
Älskar du någon?
Jag älskar ett gäng vänner och min familj såklart.
Betyder familjen mycket för dig? Absolut.
Vart åker du helst på semester? Till en stad som innehåller massa äventyr.
Bästa klimatet? När man kan vara ute sent på kvällen/natten och man inte behöver ha jacka på sig. Lagom varmt.
Hemmafest eller krogen? Hemmafest med mina bästa personer och krogen ibland.

Listan är lånad från lite varstans i bloggvärlden


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0