köpenhamn


I lördags åkte jag och mamma över öresundsbron till köpenhamn.


Vi började med att gå mot ströget.


Första stoppet fick bli kaffe.



Efter att ha varit sjuk och inte vara ett dugg sugen på kaffe, var det väldigt gott och jag konstaterade att jag äntligen var frisk.








På en sidogata hittade jag en affär som gjorde mig alldeles lyrisk med massa fina saker på en på tok för liten yta.


På det gigantiska h&m fanns det fina illustrationer.



Sen gick vi uppför en annan sidogata där det fanns en fin cykel.






Vi var på jakt efter en lunchrestaurang.






Och slutligen slog vi oss ner på ett mysigt litet italienskt ställe och beställde in varsitt glass rött. Att dricka vin till lunch borde man definitivt göra oftare.


Jag åt en pastarätt med pesto och kyckling som nog var den godaste pastan jag någonsin har ätit. Det ni.




Efter lunchen hamnade vi i matkoma och gick runt i massa affärer och tittade bland annat på fina blommor.


När det började bli mörkt var det dags att gå bort mot tivoli.



Därinne var det fint upplyst och ryskt tema.



Vackra djur.





Ryska torn och fina karuseller.




Vi avslutade dagen med att kika på ryska dockor och sedan åkte vi över bron och hem igen med trötta fötter. Tack för en fin lördag, mamma!

Kommentarer
Postat av: susanne berg

Tack själv för en underbar dag tillsammans! Än en gång visar du upp så fina foto! Du är en sådan otroligt duktig fotograf, fångar de rätta ögonblicken! Hoppas att din dröm slår in och kanske får jobba med foto på något vis! KRAM mamma

2011-11-21 @ 14:00:38
Postat av: maria

åååhh fett avis vill också!

2011-11-21 @ 15:52:17
URL: http://mariao.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0