svaren på era frågor.

Här kommer svaren på era frågor som har kommit den senaste tiden. Jag får be om ursäkt över att det har dröjt lite, jag har både varit sjuk och stressad upp över öronen. Men nu kör vi!



Vad tar du på dig när du inte känner för att ta på dig något alls, utan bara klär på dig för att man måste ha kläder på sig? Det känns som att jag har haft en väldigt lång sådan period nu där jag verkligen bara slänger på mig något på morgonen för att jag orkar bara inte. Min räddare i nöden är alltid min jeansskjorta, ett par leggings och converse. Då kan man alltid komplettera med lite smycken så blir det iallafall lite roligare. Men usch, måste verkligen ta tag i det här snart.

...och i vilken klädkombination känner du dig som absolut snyggast i?
En svart klänning/längre tröja och svarta höga klackar. Känner mig alltid snyggast när jag är klädd i svart topp till tå och röda läppar.

Var står du politiskt? Jag började inte intressera mig för politik förrän förra valet, när jag äntligen hade åldern inne för att rösta. Lägligt med andra ord. För mig blir det bara mer självklart att jag går mot en socialdemokratisk politik. Hade jag röstat idag hade min röst antingen fallit på socialdemokraterna eller feministiskt initativ.

Är du engagerad i något på fritiden? Jag är tränare inom en sport som heter drillning.

Vilket är ditt bästa godis? Choklad choklad choklad.

Gillar du katter? Både ja och nej. Är definitivt en hundmänniska, men kattungar är väldigt söta.



Vad tycker du om doftljus? Mysigt men inget jag lägger stora pengar på direkt.

Vad ska du göra under julen? Då ska jag umgås med min familj och släkt, äta julmat (och bli sjukt trött på det som vanligt efter två dagar), dricka julmust, öppna julklappar, titta på massa film och ta det väldigt lugnt.

Vilken är din längsta resa? Om du menar längsta i tidspann så har jag aldrig rest mer än i en vecka, tror jag. Men den resan som jag anser som längsta var när jag var på en kryssning i medelhavet där vi vaknade i ett nytt land varje morgon.

Vem är din stilikon? Jag är lite frälst i emma elwins stil för tillfälligt. Annars önskar jag att jag klädde mig lite som Elsa Billgren eller Emma Sundh, men det är inte riktigt min stil tyvärr.

Var det rätt att Blair blev ihop med prinsen istället för Chuck i GG? Oj, jag är inte alls insatt i gossip girl världen mer än att jag vet huvudkaraktärernas namn. Men jag tycker nog att Chuck och Blair hör ihop, även om det verkar som att dom inte kan vara tillsammans.

A3, A4 eller A5? Vilken är din bästa storlek på papper? Jag är ganska förjust i alla tre faktiskt. Men a5 kanske.

Hur många killar har du haft? Om du syftar på förhållande så har jag inte haft någon pojkvän.

Favoritglass? Nästan allt med choklad i. Den godaste, och typ dyraste, är nog ben & jerrys cookie dough.

Tips på bra ställe att äta i malmö? Ska man äta något billigt och riktigt gott ska man äta falafel i malmö, det finns i varje hörn typ. Godaste buffén finns antingen på rosegarden (vid gustav adolfs torg) eller veggie gården (vid hansa companiet). Annars har jag inte ätit sådär hemskt mycket ute i malmö, det blir mest hos kompisar och så.



Beskriv en perfekt dag? En perfekt dag är en fredag och jag åker till skolan för att gå på föreläsning fram till lunch. Då möter jag upp maria inne i stan och vi äter en falafel, sedan går vi på stan i några timmar och jag passar på att gå på myrorna och humana för det har jag inte gjort på länge. Sen går vi hem till henne, sätter oss i varsin fåtölj och tittar på schulman show samtidigt som vi fikar och dricker kaffe. När kvällen närmar sig gör vi oss i ordning samtidigt som vi dricker ett glas vin och lite senare möter vi upp resten av gänget och har en fantastisk fredagskväll i malmönatten. Vad säger du maria, ska vi göra detta snart?

Hur gör man för att slippa söndagsångest? Bästa sättet tror jag är att göra någonting roligt, och faktiskt ta vara på att det fortfarande är helg. gå på bio med en kompis, ta en lång promenad som man inte hinner mitt i veckan, gå på stan och köpa en present till sig själv, pyssla eller baka något gott.

Saknar du tomelilla? Jag är där så ofta så jag hinner inte sakna det :)

Bästa staden du varit it? Paris. Alltid Paris.



Och några av er har frågat var jag köpte det tjusiga guldiga nagellacket på bilden ovan, det har jag skrivit om här och man kan köpa det på åhlens för 85 riksdaler!

Kommentarer
Postat av: maria

<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<

2011-11-15 @ 21:56:06
URL: http://mariao.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0